Terina de clatite cu mascarpone si fructe de padure


Nu este prima data cand fac terina de clatite , insa de cate ori am facut , crema a fost diferita . Va spuneam in postarea clatitelor cu ciuperci pleurotus  ca varianta dulce cu care am vrut sa particip in prima faza la concursul de pe blogul Kadiei , nu mi-a iesit asa cum mi-am dorit si a trebuit sa o refac . Iata ca am refacut-o , iar azi , reusesc sa v-o arat si voua !!

Ingrediente  ptr aluatul de clatite:

  • 250 g faina
  • 2 oua
  • 500 ml lapte sau apa minerala
  • 1 vf  lingurita sare
  • 1 lingurita  zahar
  • 40 g unt topit
  • 3-4 picaturi de esenta rom

Ingrediente ptr crema :

  • 500 g branza mascarpone
  • 150 g zahar pudra cu aroma de vanilie
  • 350 g fructe de padure ( eu am avut :coacaze rosii si negre, afine si mure , insa puteti la fel de bine sa folositi orice fructe doriti )

Ingrediente ptr  sosul caramel:

  • 100 g zahar
  • 80 ml smantana ptr frisca
  • 30 g unt

 Puneti faina intr-un castron mare , faceti o adancitura la mijloc , apoi puneti sarea si zaharul . Adaugati ouale si amesetcati cu grija pana acestea se incorporeaza in faina . Se adauga untul topit , laptele si esenta de rom  , apoi amestecati compozitia pana devine fina , fara urma de cocoloase . Bagati totul la frigider ptr 30 de minute.

Amestecati branza mascarpone cu zaharul pudra , apoi o bagati si pe aceasta in frigider .

Scoateti aluatul ptr clatite din frigider ,apoi intr-o tigaie de teflon incinsa , puneti un vf de lingurita de unt  si turnati cate un polonic din compozitia obtinuta , lasand sa se rumeneasca fiecare clatita , pe fiecare parte .Incercati sa faceti clatitele cat mai subtiri , o sa va fie mult mai usor sa taiati terina atunci cand o serviti . Puneti clatitele facute pe o farfurie intinsa si repetati operatiunea pana terminati aluatul de clatite.Punand unt in compozitia de clatite , am pus unt in tigaie doar inainte de  a face prima clatita , apoi restul clatitelor s-au facut fara a se prinde de tigaie , insa daca cumva  se prind , tot la 2-3 clatite , mai puteti pune in tigaie , putin unt !

Lasati clatitele sa se raceasca , apoi le aranjati  intr-o tava ptr terine astfel incat marginile acestora sa treaca peste tava .

Scoateti crema mascarpone din frigider si adaugati in ea  fructele de padure .Eu am avut fructe de padure congelate si le-am adaugat in crema exact inainte de a pune-o in tava .

Dupa ce ati imbracat tava cu primul strat de clatite , adaugati un strat din crema amestecata cu fructe , apoi acoperiti crema cu o clatita rupta-n jumatate , adaugati inca un strat de crema , iar la final , acoperiti terina cu marginile primelor clatite aranjate-n tava.

Acoperiti tava cu folie de aluminiu si bagati-o la frigider pana a 2-a zi .

Daca doriti ca terina sa fie cu mai multe straturi de clatite si crema , o puteti face din 3 straturi de crema si 4 de clatite . Din compozitia de mai sus , mie mi-au iesit 10 clatite , iar la terina nu am folosit decat 5 , iar restul le-am savurat cu dulceata de afine .

Intr-o craticioara micuta , topiti zaharul la foc mic , insa aveti grija sa nu se inchida prea tare la culoare , deoarece v-a deveni amar la gust. Cand zaharul s-a topit , adaugati cantitatea de unt si mai lasati totul pe foc , pana acesta se topeste .Adaugati si smantana , amestecand continuu pana incepe sa dea in clocot .Stingeti focul si puneti sosul intr-o sticluta sau borcanel , iar cand acesta s-a racit , il bagati in frigider pana maine zi cand il veti servi alaturi de terina.

Inainte de a servi aceasta grozavie🙂 , scufunati tava in apa calda , ptr cateva secunde .Scoateti apoi terina pe un platou , picurati cativa stropi de caramel deasupra si serviti . Daca caramelul s-a intarit fff tare , scufundati sticla sau borcanelul in apa fierbinte , circa 1 minut.

Chiar daca ambele varainate nu m-au multumit in totalitate , si cand spun asta , ma refer la aspect si poze🙂 , nu pot decat sa va spun ca au fost extraordinar de bune , si cu toate ca am mancat intr-o saptamana doua terine de clatite si o portie buna cu ciuperci , tot nu ne-am saturat !!! :)))

POFTA BUNA !!!

Lasă un comentariu

36 comentarii

  1. Mama cat de bine arata !!! Imi imaginez ce bune au fost:)

    Răspunde
  2. Oh my, cum poate sa arate aceasta terina!!

    Răspunde
  3. Zazuza

     /  19 August 2012

    ce idei faine poti sa ai, Cat! arata fabulos terina, trebuie sa spun si eu asta!

    Răspunde
    • Zazule , ce ma bucur ca-ti place terina !!! Ideea o am de multa vreme, adica asa, de vreo 5 ani , daca nu mai bine ,e o idee preluata dintr-o carte draga mie : 1000 de retete -Deserturi , dar de fiecare data cand fac acest desert , asa cum am zis , crema e diferita !!!

      Răspunde
  4. buuuna,arata si bine,sa va fie de bine

    Răspunde
  5. senzational!!!!!!!!!!!

    Răspunde
  6. Minunata!!!

    Răspunde
  7. Mmm, ce minunatie delicioasa ai facut!Pup!

    Răspunde
  8. Omg, I’m inlove!!!
    E geniala terina ta! Felicitari!

    Răspunde
  9. Vai, mortal arata!!! As manca o portie chiar acum, si doua as putea la cat de minunat arata, si stiu sigur ca e mai mult decat delicioasa!!!

    Răspunde
  10. ce-i asta frate ??? cine-mi face mie asa ceva ????

    Răspunde
  11. rony

     /  22 August 2012

    nu seamana cu originalul si ar fi trebuit sa citezi sursa;http://povesticulinare.blogspot.ro/2011/09/terina-de-clatite-cu-mere-si-sos.html#

    Răspunde
    • Rony , daca-mi urmaresti blogul si daca citesti fiecare postare , inclusiv comentariile , ai afla si de unde ma inspir , atunci cand o fac !!!! … iar daca ma inspir de pe blogul fetelor , o spun cu mare drag , fara sa ascund nimic , si asta o stiu cei care ma urmaresc mereu !!! Prima mea reteta de terina a fost postata pe blog in ianuarie 2011 , iar acolo am precizat clar sursa !!!Daca si aceasta semana cu originalul , oricare ar fi fost el, precizam sursa, insa nu seamana !!!
      O zi buna !!!!

      Răspunde
  12. Imi plac la nebunie clatile insa sincara sa fiu nici nu ma gandea ca se pot folosi asemenea fructe pentru clatite, mai incantat destul de mult cu aceasta reteta.

    Răspunde
    • Lorena , oare cui nu-i plac clatitele ?🙂;) Pai cand vine vb de clatite , combinatii sunt o multime , nu ai cum sa dai gres , sunt bune cu orice , nu trebuie decat sa-ti lasi putin imaginatia sa zburde !!!😉
      Multumesc de vizita !!!🙂

      Răspunde
  13. Felicitari, scumpa mea! Ai castigat premiul acordat de juriul concursului! Te rog sa iti alegi premiul si sa-mi trimiti un e-mail la kadiasfood@yahoo.fr cu adresa la care ai vrea sa-ti fie livrat😉 Sunt extrem de incantata ca ai castigat! M-ai cucerit cu reteta asta :*

    Răspunde
    • Offfff , multumesc frumos ptr tot !!! Stii , ori de cate ori particip la concursuri/provocari de dragul temei alese , se pare ca am noroc si castig , insa niciodata nu am participat cu gandul de a castiga !!! Multumesc din suflet , offff , asa cum am mai zis , mi-e ciuda ca nu sunteti mai aproape de mine !!!

      Răspunde
      • este mai mult decat noroc! Ai talent, maiestrie si determinare😉 Imi plac retetele tale atat din punct de vedere estetic dar mai ales din punct de vedere culinar. Imi plac ingredientele pe care le alegi si felul in care le combini si se pare ca nu sunt singura! Ambele tale retete au fost foarte apreciate :*

      • Ti-am zis ca m-ai lasat fara cuvinte , da ? Multumesc din suflet ptr toate aprecierile !!!! <3<3

      • Le meriti! Este o placere sa citesc blogul tau!

      • Multumesc frumos !!!! Ma bucur sa aud asta !!!

  14. magda

     /  26 August 2012

    arata….superrrrrrrrrr

    Răspunde
  15. Andda

     /  4 Septembrie 2012

    maaaaamaaaaa,supeeer :*

    Răspunde
  1. Avem clatite de toate felurile « In jurul Kadiei
  2. Festival de clatite – castigatori « In jurul Kadiei

Lasă un răspuns

