Clatite cu ciuperci pleurotus si busuioc


Nici nu stiu de cand nu am mai facut clatite , insa sambata trecuta , de dimineata si pana la pranz , asta am facut !!! Pe langa acestea cu ciuperci , am facut si un super delicios desert , insa nelasandu-l prea mult la rece  si grabindu-ma sa fac poze deoarece duminica aveam alte planuri , am stricat toata opera de arta :)))) , crema nu se intarise asa cum trebuia , iar pozele nu-mi plac , asa ca , nu cred ca acel desert o sa vada lumina blogului ,  insa v-a trebui sa fac altul , deoarece , in prima faza , cu desertul am vrut sa particip la concursul organizat de Kadia pe blogul sau , dar se pare ca cineva😉 m-a facut sa ma razgandesc  , iar prima reteta care intra-n concurs , e chiar aceasta !!!🙂

Ingrediente ptr aluatul de clatite :

  • 300 g faina
  • 2 oua
  • 1 vf  lingurita sare
  • 1/2 lingurita zahar
  • 600 ml lapte sau apa minerala
  • 30 g branza sau cascaval ras
  • 60 g unt topit

Ingrediente ptr umplutura :

  • 400 g ciuperci pleurotus ( eu am avut din cele culese de aici , iar o parte buna din ele , le-am congelat🙂 )
  • 1 ardei capia ( rosu )
  • 1 ardei gras ( galben)
  • 2 cepe micute
  • 4 catei de usturoi
  • 50 g unt + 30 ml ulei
  • sare
  • piper
  • 4 oua
  • 200 ml smantana ptr gatit
  • 100 g ciuperci pleurotus , taiate marunt
  • 6 frunzulite de busuioc proaspat, taiate marunt
  • 2 catei de usturoi , taiati marunt
  • sare
  • piper
  • 30 g unt ptr uns tava

Pregatiti aluatul punand faina intr-un castron mare, apoi faceti o adancitura la mijloc si adaugati sarea si zaharul .Adaugati apoi ouale , amestecand cu o spatula pana acestea se incorporeaza in faina.

 Adaugati  laptele si untul topit ( eu topesc untul la microunde , dar nu mai mult de 2 secunde🙂 ), apoi amestecati  pana se omogenizeaza totul . La final , adaugati branza sau cascavalul ras pe razatoarea mica🙂 si  acoperiti vasul pe care-l  bagati apoi la frigider 30 de minute.

Topiti untul intr-o tigaie , adaugati uleiul , apoi caltiti ceapa curatata si taiata marunt , 4 minute . Spalati ardeii , ii curatati de seminte , ii taiati si pe ei marunt si-i adaugati peste ceapa calita . Lasati pe foc inca 5  minute , dupa care adaugati  fasiile de ciuperci  ( eu le-am avut rupte in fasii si puse la congelator ) si cateii de usturoi taiati marunt .Daca aveti ciuperci de la congelator🙂 , dupa ce se  dezgheata , le lasati la scurs  intr-o strecuratoare ,  iar daca aveti ciuperci proaspete🙂 , le spalati , le lasati la scurs , apoi le rupeti fasii .Caliti totul inca 10 minute , la foc mic .Luati legumele de pe foc , le condimantati cu sare si piper si le lasati sa se raceasca .

Scoateti aluatul ptr clatite din frigider ,apoi intr-o tigaie de teflon incinsa , puneti un vf de lingurita de unt , apoi turnati cate un polonic din compozitia obtinuta , lasand sa se rumeneasca fiecare clatita cate 2 minute pe fiecare parte. Puneti clatitele facute pe o farfurie intinsa si repetati operatiunea pana terminati aluatul de clatite.Punand unt in compozitia de clatite , am pus unt in tigaie doar inainte de  a face prima clatita , apoi restul caltitelor s-au facut fara a se prinde de tigaie , insa daca cumva  se prind , tot la 2-3 clatite , mai puteti pune in tigaie , putin unt !

Ungeti o tava rotunda cu unt .Puneti pe fiecare clatita cate-o lingura din compozitia de legume , rulati clatita , apoi o puneti in tava unsa.Procedati la fel si cu celelalte clatite umplute cu compozitia de ciuperci , aranjandu-le in tava in forma de spirala , iar in mijlocul tavii ,  ptr ca nu o sa va mai incapa o clatita , taiati o clatita neumpluta,  in franjuri, si umpleti mijlocul tavii cu acestia.Ptr prezentare eu am folosit un vas individual in care am pus doua clatite , iar in mijlocul acestuia , cativa franjuri🙂.Daca aveti mai multe vasute individuale , puteti pregati clatitele doar in acestea , fara sa mai folositi tava rotunda .

Intr-un bol micut , bateti ouale spuma, adaugati smantana ,ciupercile ( cele 100 g ) si usturoiul taiat marunt , iar la final busuiocul tocat , condimentati cu sare si piper si turnati din compozitia de oua , peste clatitele din tava sau vasutele individuale. Bagati totul in cuptorul incins ptr circa 20-25 de minute .Sunt gata cand deasupra sunt usor rumenite .

Le lasati sa se raceasca , daca mai aveti rabdare🙂 , apoi le serviti .

POFTA BUNA !!!!

Lasă un comentariu

43 comentarii

  1. absolut LOVE❤

    Răspunde
    • Margot , nici nu ma asteptam sa nu iubesti asa ceva !!🙂❤ … imi pare rau insa , ca nu te pot servi cu o portie !! :((((

      Răspunde
  2. este absolut minunat! Imi vine s-o imit pe Margot: LOVE❤!

    Răspunde
    • Kadia , pai o poti imita , sunt sigura ca nu se supara !!🙂 …. , imi pare rau ca cele dulci nu mi-au iesit asa cum mi-am dorit eu😦 , dar mai am timp sa repet nebunia , nu ?🙂

      Răspunde
      • inca o saptamana, dar sa stii ca poti sa le inscrii pe amandoua! Mie imi plac ciupercile pleurotus la nebunie, dar nu mi-a trecut prin cap sa le combin cu clatitele.

      • Kadia , multumesc frumos , esti o draguta !!!! Ma bucur enorm ca-ti place combinatia mea !!!😉

      • o ador! Iar cand voi trece din nou prin piata imi iau neaparat niste ciuperci! Am imprimat deja reteta😉

      • Ce ma bucur sa aud asta !!!! Eu am stoc la congelator si neaparat trebuie sa mai fac cate ceva cu ele !!!😉

  3. mmmm, ce bunatate de clatite❤ si ce potrivireeeee :)) eu cu dulci si tu cu sarate :))
    Te pup scumpa mea! Sa ai o zi minunataaaaaaa❤

    Răspunde
  4. cred ca as pytea manca tot ce ai tu acolo, tare imi plac clatitele cu umpluturi sarate. cred ca mai mult decat cele dulci…pupici

    Răspunde
  5. Mama ce bine arata!!!Si asa pofta imi este…

    Răspunde
    • Multumesc frumos !!!!! Chiar zicea si Kadia pe FB , ca daca s-ar putea teleporta la mine in bucatarie , ce bine ar fi !!! Fetelor , va astept cu drag , numa sa ma anuntati cand va teleportati , trebuie sa fac cantitati mari la cate musafire voi avea !!!🙂;)

      Răspunde
  6. Faina prezentare,mmmm parca simt deja aroma privind pozele🙂 hugs!

    Răspunde
  7. Apetisante…mmm….succes la concurs!!!

    Răspunde
  8. Ai facut ceva aici… awesome!!

    Răspunde
  9. Ei da, ceva bun, pe gustul meu!!! Arata asa de apetisant ca nu ma pot abtine, plec sa cumpar ciuperci!

    Răspunde
  10. Tare bine arata!!! Vad ca te-ai hotarat pana la urma cu ce sa le umpli😛 Minunate poze!

    Răspunde
  11. Succes la concurs! Ideea e buna, clatitele arata fenomenal si imi lasa gura apa..

    Răspunde
  12. super reteta…iar de recipient, nu mai spun1 am si eu unul la fel acasa si-l folosesc foarte, foarte des (sunt fan declarat al vaselor de pamant)

    Răspunde
  13. Vreau si eu o portie, arata nemaipomenit!!

    Răspunde
  14. Delicioaseee … in combinatia perfecta!!

    Răspunde
  15. Imi plac la nebunie clatitele cu ciuperci!Arata tare bine!Pup!

    Răspunde
  16. Mi sa facut foame vazind clatitele cu ciuperci delicioase.

    Răspunde
  17. Ce nebunie ai facut tu aici… As veni si eu la tine in bucatarie..
    Te pup, vrenicuto!!

    Răspunde
  18. Arata de poveste!! Nici nu vreau sa ma gandesc ce gust minunat au putut avea clatitele tale. Am trecut pe lista si reteta asta. Pup dulceeee!!

    Răspunde
  1. Mă sinucid altă dată – Kerstin Gier « In jurul Kadiei
  2. Terina de clatite cu mascarpone si fructe de padure « Cat's kitchen
  3. Avem clatite de toate felurile « In jurul Kadiei
  4. Festival de clatite – castigatori « In jurul Kadiei

Lasă un răspuns

