Compot de caise


Nu stiu cum suportati voi caldurile , insa eu nu mai am chef de nimik pe canicula asta , de aceea si postarile sunt cam rarute  !  Bucataria mea zilnic e scaldata-n soare , iar spatiul disponibil ptr poze , e la fel !!! … deci , cu iertare sa fie , k ?🙂

Ingrediente :

  • 1,5 kg caise
  • 300-350  g zahar

Spalati fructele , le desfaceti in jumatate , apoi le scoateti samburii .

Aranjati  jumatatile de caise in borcanele bine spalate , cu partea bombata in sus .

In functie de cate borcane aveti , impartiti egal zaharul , apoi il puneti in borcane , peste fructe . Adaugati apa in fiecare borcan , pana  aceasta acopera bine fructele . Inchideti borcanele si le puneti ptr 1 minut cu capacele-n jos ptr a vedea daca sunt inchise bine si nu curg .Le asezati intr-o craticioara in care ati pus un prosopel de bucatarie si turnati cateva cani bune de apa ( eu am avut apa in craticioara cam pana la jumatatea borcanelor ).

Puneti craticioara pe foc , iar din momentul in care apa din craticioara incepe sa clocoteasca , lasati comoptul sa fiarba circa 20 de minute .Cand sunt gata , opriti focul si le lasati sa se raceasca in craticioara , pana maine zi. A doua zi , le scoateti din craticioara , stergeti borcanele de apa🙂, apoi le depozitati intr-un loc racoros si intunecat .

Cand cumparati caisele ptr compot , sau orice alte fructe, aveti grija sa nu fie foarte coapte  , sau pe ici pe colo bolnavioare /stricate  , ca nu cumva ,  mai tarziu sa aveti surpriza sa se strice deliciosul compot.

Eu am avut 4 caise  care mi s-au parut prea coapte  si am facut separat intr-o craticioara micuta putin compot pe care l-am lasat sa se raceasca , l-am bagat apoi la frigider si l-am servit peste cateva ore , rece , aromat si frumos colorat !!🙂

POFTA BUNA SI CAMARA PLINA SA AVETI !!!😉

Lasă un comentariu

26 comentarii

  1. Bun tare!Imi place la nebunie!Ppici!

    Răspunde
  2. Bine arata compotul tau…un pic de racoare pe caldurile astea! :))

    Răspunde
  3. Gratiela

     /  4 Iulie 2012

    Ambele sint de sorbit !!! Si compotul si fotografiile (din ochi) !!!

    Răspunde
  4. Grozav compotul,am sa-mi fac si eu de pofta !Pupici

    Răspunde
  5. Ma enervezi rau de tot… dupa ce ca n-am gustat caise anul acesta, imi bagi in ochi frumusete de compot… Daca nu_mi trimiti vreo doua borcane, sa stii ca vin repejor in vizita noaptea si sustrag macar un pic sa gust… Pupici !

    Răspunde
    • Offfff , pai nu vreau sa te enervez !!!🙂 Ok , daca nu primesti nimic zilele urmatoare , dai o fuga pana aici !!!😉

      Răspunde
  6. Delicios, compotul meu preferat! Foarte frumoase pozele.

    Răspunde
  7. Nu sunt eu mare amatoare de compoturi, ocazional mananc de cirese sau de caise…DAR, am intrat aici sa vad ce poze minunate ai facut, si sa vad cum prepari tu compotul de caise, ca reteta de la mama o stiam deja. Acum pot sa spun ca imi plac amandoua, si pozele (mai ales!!!) dar si reteta. Pup

    Răspunde
    • Mie imi place sa am din fiecare cateva borcanele !!! Nu mancam fff multe, insa ne facem pofta !!!😉 Multumesc frumos ptr aprecieri !!

      Răspunde
  8. N-am mai mancat un compot de… nici eu nu mai stiu cat sa fie d-atunci!🙂
    Pozele sunt superbe, iar compotul cred ca-i delicios!
    Si eu am aceeasi problema cu gatitul… sa nu mai pun la socoteala faptul ca suntem mai mult pe drumuri, incercand sa finalizam un proiect de oameni mari si de viitor🙂 Dar la care mai este mulllltttt de munca!!
    Te pup

    Răspunde
  9. Ce bunatate! eu am facut doar dulceata, dar poate ma apuc si eu de compot…daca se mai racoreste putin ca am 32 de grade in casa😦. pup

    Răspunde
  10. Este excelent compotul de caise!

    Răspunde
  11. Ce bine arata,eu nu sunt obisnuita sa fac compot,dar cand se coc caisele din gradina o sa fac si eu o portie …
    Te pup

    Răspunde
  12. Delicios compot! Anu asta o las pe mama sa-si faca de cap cu dulceturile si compoturile😉 eu mai slabut la capitolul asta. Diseara ma asteapta o dulceata de caise si cam atat😉 Pup cu drag!

    Răspunde
    • Ce bine cand are cine sa faca !!! Iuffff !!! Si eu am niste planuri pe deseara , dar pe canicula asta parca-mi vine sa ma potolesc !! :))

      Răspunde
  13. Awesome awesome poze. Au piersicile astea o culoare, pardon, au pozele astea o culoare…:)

    Răspunde

Lasă un răspuns

