Mugurii de jneapan si brad – Un parfum de nedescris !!!!


In ultima perioada am fost foarte aglomerata , iar din aceasta cauza si postarile pe blog reusesc sa le fac destul de tarziu , insa nu puteam sa va las fara sa fac aceasta postare si sa va arat acesti muguri culesi cu drag , din natura !!❤

Acum doua saptamani am vrut sa ne ducem la cules de muguri , insa din cauza unor problemute ivite in ultimul moment , nu am mai plecat nicaieri , asa ca am amanat aceasta iesire pe duminica care tocmai a trecut , dar asta stiti deja din postarea de aici , unde dupa o sambata incarcata , v-am soptit ca duminica mergem la cules de muguri , si asa am facut , de aceasta data , nimeni si nimic nu ne-a stat impotriva , din contra , cativa prieteni ne-au fost alaturi si am plecat cu totii la drum !! Eram cu totii fericiti ca parasim orasul si canicula care zacea in el fara a-ti da sansa sa poti respira normal , si ca ajungem sa colindam cararile din padure , ajungem la racoare , la aer curat , la ciripitul pasarelelor , si nu in ultimul rand ,  ajungem sa simtim parfumul de nedescris al acestor muguri superbi !!

Daca colindati muntii , probabil ca stiti cum arata acestia , iar daca nu , ii veti vedea acum🙂 …

Jneapanul este un conifer care creste la altitudini montane intre 1500 -2300 m.

Mugurii de jneapan :

Asa cum v-am povestit despre leurda si beneficiile ei , vreau sa va spun cate ceva si despre jneapan :

Acesta contine  vitamina C , ulei volatil , tanin si minerale ,  si -l puteti folosi in urmatoarele afectiuni :

– antireumatic ;

– antiinflamator;

– antiseptic al cailor respiratorii ;

– cicatrizant al ranilor ;

Mai multe informatii despre acesta puteti gasi aici , aici sau aici !!! :):)

 

Imi pare rau ca prin intermediul pozelor nu va pot transmite parfumul acestor muguri , parfum care pe mine ma innebuneste !!

Asa cum am zis mai sus , in acea duminica am cules si muguri de jneapan si muguri de brad .Mugurii de brad ii puteti culege din multe locuri , nu sunteti nevoiti sa urcati la o altitudine foarte mare ptr a-i gasi , si cred ca toti ati cules macar o singura data acesti muguri.

La mugurii de jneapam ador parfumul , insa la cei de brad , ador culoarea aceasta superba , un verde care te face sa uiti de tot , un verde care te face sa te bucuri ca-l privesti , ca-l mirosi, ca-l atingi , un verde care te face sa te bucuri ca  esti acolo  !!!!

Mugurii de brad ii puteti folosi ptr urmatoarele afectiuni :

– anemie ;

– anorexie ;

– bronsita ;

– oboseala ;

-migrene ;

Mai multe informatii despre mugurii de brad , puteti gasi aici sau aici !!

Din acesti muguri puteti prepara cele mai sanatoase siropuri , siropuri care nu ar trebui sa lipseasca din casa nimanui !!

Am facut aceasta postare azi , de dor , de dorul de a merge in week-end la munte , insa acest week-end mi l-am petercut acasa , racita cobza , dar cu gandul acolo , la racoare , aer curat si LINISTE !!!

Va doresc o duminica linistita si racoroasa  !!!!

Articolul următor
Lasă un comentariu

28 comentarii

  1. Frumoasa postare si adorabile poze ….
    Sa te faci bine cat mai repede !!!
    Felicia

    Răspunde
  2. Foarte frumoase pozele! Si intr-adevar mugurii de brad sunt foarte buni pt bronsita….desi ceaiul e un pic amar🙂. Pup

    Răspunde
  3. Multa sanatate, imi pare rau! Foarte frumoase pozele, eu chiar am simtit mirosul mugurilor de brad.

    Răspunde
  4. Imi pare rau sa aud ca esti bolnavioara… Foarte frumoase pozele si interesante informatiile! Din cauza ploilor nici eu n-am ajuns in weekend-ul asta la tara… dupa fragute… si nici nu cred ca le mai prind alta data😦
    Insanatosire grabnica! Pupici dulci

    Răspunde
    • Trece ea , raceala !!!😉 Imi pare rau ca nu ai ajuns la tara , insa fragute sigur nu mai gasesti !!!
      Multumesc frumos !!!

      Răspunde
  5. DiaMar bucataria galbena

     /  24 Iunie 2012

    Imi place la nebunie mirosul de muguri de brad.Sanatate multa.Pup!

    Răspunde
  6. Multa sanatate Adina ! Pozele le ador , nu ma satur niciodata de verdele asta superb , chiar daca traiesc intr-o zona verde🙂

    Răspunde
  7. Monica

     /  25 Iunie 2012

    Om sanatos-e cel ce raceste…..Vara !! Imi pare rau ca suferiti ! Poate s-au bucurat pisicutele ca ati stat mai mult cu ele… M-am gandit ,ieri, la Dvs., cand ma bucuram de Natura, la Cheile Cibului,Zlatna si Rosia Montana.Chiar am facut fotografii si Brazilor.. Va pup,cu drag si admiratie !

    Răspunde
    • Asa se spune😉 , insa mie mi-au pus capac sucurile cu apa rece din frigider !!!😉 :)) …. dar imi revin eu !!!
      Ce ma bucur ca si d-voastra va ganditi la mine cand iesiti in natura , imi doresc ca postarile mele despre natura sa imbie tot mai multa lume sa faca ceea ce fac eu cu atata placere !!!😉
      PS.Vreau sa vad si eu fotografiile care le-ati facut acolo !!!😉

      Răspunde
  8. Super fotografii….parca simt mirosul de muguri proaspeti amestecat cu acel miros ( parfum ) de padure: un pic de brad+ un pic de lemn ud + ceva arome de ciuperci si mult O3…O saptamana frumoasa si sanatate multa!

    Răspunde
  9. Frumoasa prezentare, mi-ar place si mie sa ma plimb pe carari de munte🙂

    Răspunde
  10. Zazuza

     /  26 Iunie 2012

    tu traiesti intr-un loc magic si minunat!

    Răspunde
  11. Exceptionala postare!!!!
    Ma bucur ca ezista persoane ca si tine care adora natura si isi rup din treburile zilnice pentru a se si bucura de minunatiile ei.
    Multumesc ca imparti cu noi trairi si poze fermecate.
    Sa ne auzim cu bine :-)Cu drag!

    Răspunde
    • Ma bucur enorm ca-ti place !!!! Prin intermediul acestor postari vreau sa va fac sa simtiti ceea ce simt si eu cand ajung prin atatea locuri frumoase !!!
      PS.Daca ai stii cat trag de mine sa fac tot ce trebuie in casa , apoi sa am cateva ore libere ptr o iesire , dar nu-mi pare rau , ador sa ies chiar daca uneori sunt mai mult decat franta !!!

      Răspunde
  12. Ce aer curat emana pozele tale! Sunt superbe!! Imi pare rau ca raceala te-a tinut in casa in loc sa te lase sa zburzi libera printre mugurii de jneapan si de brad… sper ca esti mai bine acum! Te pup!

    Răspunde
    • Ma bucur ca-ti plac !!! Rceala m-a tinut in loc , dar asa cica m-am mai odihnit si eu !! :)))) Sunt mai binisor , multumesc !!!!

      Răspunde
  13. Se pare ca avem pasiuni comune🙂 Pe unde ati facut tura?

    Răspunde
  14. Asa se pare , si tare ma bucur sa vad asta !!😉 In muntii pe care-i colindam aproape saptamanal – M-tii Tarcu ( Caras-Severin ) .

    Răspunde
    • Si eu ma bucur! Spre rusinea mea nu am fost prin M-tii Tarcu. Noi colindam mai mult prin Apuseni.

      Răspunde
      • In Apuseni am fost la sf lunii trecute la Maraton Apuseni ( prietenul meu participa la maraton ) , iar eu m-am plimbat pe acolo pana el a terminat maratonul .Am colindat si padurea putin si chiar am gasit hribi uriasi , dar erau deja trecuti !!😦

Lasă un răspuns

