Provocarea secreta – Tarta cu dovlecel si cas


Se pare ca ne indreptam iarasi spre sfarsit de luna , iar eu incep sa disper ca am lasat sa fac totul pe ultim moment !!! Si cand spun asta ma refer la provocarile la care particip cu mare drag in fiecare luna , si pe care sper sa nu le ratez vreodata !!

Aceasta postare cred ca stiti deja ptr ce provocare este , iar daca va faceti ca nu stiti , va reamintesc eu !! Este pt  Ama , care in fiecare luna ne provoaca sa rasfoim cate un blog din care sa ne alegem o reteta , iar apoi sa o preparam.Mie , in aceasta luna mi-a revenit sa rasfoiesc blogul „All day cooking ” ,blog cu o multime de retete care mai de care mai gustoase .Initial am vrut sa aleg sa fac o salatica , nu de alta , dar pe caldurile astea m-am saturat sa tot aprind cuptorul , insa , nehotarata cum sunt , bineinteles ca atata am cotrobait pana am dat peste aceasta tarta careia nu i-am rezistat si bine am facut !!

Ingrediente ptr aluat :

  • 200 g faina
  • 100 g unt
  • 4 linguri apa rece

Ingrediente ptr umplutura :

  • 1 dovlecel mic
  • 200 g cas ( despre acest cas trebuie sa va povestesc intr-o zi , e cel mai grozav , dar stiti de ce ? … ptr ca l-am cumparat direct de la stana !!!😉 )
  • 1 fir de usturoi verde
  • 1 ou
  • 4 rosii cherry
  • 1/2 legatura marar
  • sare
  • 1 lingurita unt

Intr-un castron , amestecati faina cu untul care a stat la temperatura camerei ( untul il scoateti din frigider inainte cu o zi de a face tarta ), pana obtineti un aluat cu o textura nisipoasa .Adaugati  cele 4 linguri de apa , framantati bine alutaul, apoi il inveliti in folie de aluminiu si-l bagati la frigider ptr 30 de minute .

Spalati dovlecelul , ii taiati marginile , apoi il dati pe razatoarea mare si presarati peste el putina sare .

Usturoiul il tocati maruntel , iar bucatica de cas , o dati si pe ea  pe razatoarea cea mare .

Scurgeti dovlecelul ras de apa lasata si-l puneti intr-un bol.Adaugati casul ras ,usturoiul si mararul tocat marunt.

Bateti oul spuma , apoi il adaugati peste bunatatile din castron .Puteti pastra putintel din oul batut  ptr a unge cele doua fasii de deasupra tartei , daca faceti , daca nu , adaugati tot oul in compozitie.

Amestecati bine totul , iar daca mai este nevoie , adaugati putina sare.

Scoateti alutaul din frigider , il framantati putin , va opriti o bucatica mica de aluat ptr cele doua fasii de deasupra , apoi pe o masa de lucru tapetata cu faina , intindeti o foaie de dimensiunea tavii  , cu ajutorul unui sucitor .

Ungeti forma/tava cu putin unt , puneti foaia de aluat  in tava , apoi  adaugati compozitia de dovlecel si cas peste aceasta .

Intindeti si bucatica de aluat ramasa ,  taiati doua fasii pe care le puneti deasupra tartei , apoi uniti marginile fasiilor cu foaia din tava .

Taiati rosiile rondele si ornati tarta .Eu nu am pus asa multe rosii , am preferat sa fie tarta mai dulceaga putin , insa voi puteti orna cu mai multe feliute de rosii .

Ungeti fasiile de aluat cu oul ramas , apoi bagati tava in cuptorul preincalzit ptr 30 de minute .Cand aluatul incepe sa se rumeneasca , atunci aceasta este gata .

O lasati sa se raceasca putin , apoi serviti .

Este grozav de buna si rece !!!

POFTA BUNA !!!

Lasă un comentariu

29 comentarii

  1. Desi dovlecelul nu e una din legumele mele preferate, tarta aceasta arata divin! pare usoara si perfecta pentru zilele astea super calduroase!

    Răspunde
  2. De revista nu alta! Foarte apetisanta

    Răspunde
  3. Arata superb! Felicitari pentru prezentare, e intr-adevar de revista!

    Răspunde
  4. Arata de pic! Da-mi si mie o bucatica, pls!

    Răspunde
  5. Wow, demential arata! Ca este pe gustul meu nu mai incape indoiala🙂 Foooarte bine ti-a iesit! Pup

    Răspunde
  6. Imi plac toate ingredientele si sper sa mai scada gradele ptr a putea incerca si eu aceasta tarta🙂
    Weekend placut, pupici!

    Răspunde
  7. Mmmm, ce bine arata, musai de incercat, mai ales ca avem o tona de zucchini in gradina si o sursa buna de cas de capra,multumesc pentru idee! Am numai o intrebare, la genul acesta de tarte nu se foloseste de regula untul rece faramitat cu mana sau cu scula aceea speciala… incat sa ramana bucatele mici?
    PS: avem aceeasi problema cu sfarsitul de luna…

    Răspunde
  8. Yay..:)ieri am avut si eu placinta de dovlecel si ciuperci.Ador dovleceii.Am retinut reteta!

    Răspunde
  9. Dovleceii ca dovleceii🙂 …. dar casul!!!! La cat ne lipseste casul, sunt sigura ca l-am consuma pe tot, asa simplu, langa rosii🙂

    Răspunde
    • Si noua ne place enorm casul , iar acesta , in duminica in care am fost la cules de muguri , am trecut pe langa o stana si am vazut brusii de cas cum stateau afara la scurs , iti dai seama ca nu am rezistat , l-am strigat pe nenea ciobanul :)) si l-am intrebat daca ne vinde si noua cas🙂;) , si uite asa ne-am ales cu un delicios si proaspat cas direct de la sursa !!!😉

      Răspunde
  10. Iarasi v-ati rasfatat……

    Răspunde
  11. Si eu patesc la fel… intotdeauna las pe ultima suta de metri :))
    Super ti-a iesit tarta!! Fur o portie!
    Te pup

    Răspunde
  12. Ti-a iesit tare faina .

    Răspunde
  13. Super combinatie si arata grozav!Pupici

    Răspunde
  14. Ce frumusete de tarta! Pupici!

    Răspunde
  15. Dovlecelul este printre preferinte, casul cu siguranta. Si tocmai ce am primit o bucatica de cas (mai zdravana, recunosc!) de la stana. De fapt, asta e cas adevarat, nu cel din comert. Merge de-o tarta ca mai sus. Eu fac gustosenia asta si fara aluat, pentru silueta, evident. Adica umplutura direct intr-o caserola de ceramica, la cuptor, si gata!

    Răspunde
    • Ce ma bucur ca-ti sunt toate pe plac , iar daca ai cas de la stana asa cum am avut si eu😉 , ce mai , e perfect !!!! Este super ok si fara aluat !!!!🙂
      Multumesc de vizita !!!

      Răspunde
  16. bursucel

     /  4 Decembrie 2012

    Reblogged this on Bursucel's Blog and commented:
    O altă variantă a unei rețete „de suflet”… De-ai ști tu ce bucuroși erau băieții mei când o găteam!🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

