Clafoutis cu coacaze , fragute si capsune


Pentru aceasta nebunie , vinovata este Zazu!!!!  De cand a facut ravagii pe FB cu acel clafoutis plin de fructe , numa la el mi-a stat gandul !!  Aveam la dispozitie tot ce-mi trebuie , insa asteptam doar un moment liber ca sa-l pot face , iar acesta a sosit ieri dimineata ;)  !!!  Eu am ales sa combin coacazele cu fragute si capsune , insa daca o vizitati pe Zazu , veti vedea ce fructe a combinat ea , si mai puteti gasi  la ea si varianta cu cirese , varianta pe care eu cred ca o ratez anul acesta !!😦

Daca nu ati incercat inca acest grozav desert , va sfatuiesc sa o faceti , e foarte usor de preparat , puteti folosi orice fructe doriti , il puteti servi atat caldut cat si rece de la frigider , insa dupa parerea mea ,  servit rece , cred ca e dulcegaria perfecta ptr zilele toride !!!

Nu este prima data cand am incercat acest desert , iar ca sa va convingeti de asta , mai gasiti pe blog urmatoarele variante  :

      Inainte de a trece la reteta , trebuie sa va arat si aceste  poze !!🙂

Acum , sa trecem si la reteta , nu ?🙂

Ingrediente :

  • 400 g coacaze negre si rosii ( coacazele si fragutele v-am povestit aici de unde le-am cules😉 )
  • 2oo g fragute
  • 5-6 capsune ( eu atatea am mai gasit prin gradina🙂 )
  • 60 g unt
  • 170 g faina
  • 250 g zahar
  • 1 vf lingurita sare
  • 7 oua
  • 500 ml lapte
  • 3 linguri sirop de menta😉
  • zahar pudra

Curatati coacazele de codite , apoi le puneti impreuna cu fragutele si capsunele intr-o strecuratoare si le scufundati intr-o oala cu apa . Schimbati apa si mai repetati inca o data operatiunea . Daca le spalati sub jet puternic de apa , coacazele rosii si fragutele , ptr ca ele sunt niste fructe firave🙂 , se pot sparge , iar atunci nu se mai stie ce si cum avem prin tava !!😉 Le lasati sa se scurga bine , apoi le puneti pe un prosop de hartie .

Ungeti o tava ( 28 cm diametru are tavita mea , asta ca sa va faceti o idee , daca aveti o tava mai micuta , mai micsorati cantitatile date mai sus , k  ?🙂 ) termorezistenta cu unt , apoi o bagati ptr 2 minutele in cuptorul preincalzit .Scoateti tava din cuptor , apoi aranjati in aceasta , toate fructele bine scurse . Eu capsunele care le-am avut , le-am taiat in jumatate , insa puteti la fel de bine , daca sunt mai micute , sa le lasati intregi !!

Intre timp , amestecati intr-un bol faina cu zaharul si praful de sare , faceti in mijloc o adancitura , apoi adaugati ouale si putin cate putin din lapte .Omogenizati bine compozitia , iar la final adaugati siropul de menta si mai mixati putin.

Turnati cu grija peste fructe compozitia obtinuta si bagati tava in cuptor ptr 25-30 de minute . Dupa ce au trecut cele 25 de minute , incercati cu vf unei scobitori daca aluatul este copt in mijloc , iar daca acesta  inca se lipeste de scobitoare , mai lasati cateva minutele .

Cand este gata , scoateti tava din cuptor, si-l lasati sa se raceasca  , apoi pudrati cu zahar si serviti .

Noi nu l-am lasat sa se raceasca complet din mai multe motive , trebuia sa tai o feliuta sa fac poze , ptr ca peste mai putin de-o ora trebuia sa  plecam spre munte la cules de muguri si nu mai apucam apoi sa pozez nimik deoarece ajungeam spre seara acasa , iar pana maine zi , clar nu mai aveam ce poza !!! :))) Deci , desertul meu era putin caldut , de aceea nici nu se vede prea tare zaharul pudra , cum pudram , imediat se topea  !!!

POFTA BUNA !!!

Lasă un comentariu

50 comentarii

  1. Mai stii chestia aia cu telepatia pe care o tot discutam noi? Ia sa vezi ca noi suntem clar gemene!😀 http://bistromargot.blogspot.ro/2012/06/margot-la-bistro-ep-10-clafoutis-cu.html

    Răspunde
    • Zazuza

       /  19 Iunie 2012

      ah, deci mai am un copil?!😆

      Răspunde
      • Daca mai vrei inca unul , eu sunt aici !!!😉

      • Zazuza

         /  30 Iunie 2012

        noi suntem o familie mare si mai ales primitoare, sa stii😀. ne inmultim vazand cu ochii, ne place sa adoptam oameni noi si frumosi😀😀

      • Ce ma bucur sa aud asta !!!🙂😉
        PS.Orice comentariu vine de la tine , intra in spam !! :((( …. nush de ce !!!

    • Chestia aia nu o uit eu asa usor !!😉 Margot , ma bucur enorm ca suntem pe aceeasi unda , hmmmmm , poate chiar suntem , mai stii !!!!😉

      Răspunde
      • Zazuza

         /  20 Iunie 2012

        nu mi-au aparut comentariile de ieri😦

  2. Si eu facui ceva cu capsune🙂 ce bine ca e vara si avem d eunde ne inspira cu fructele astea minunate! arata foarte foarte bine! eu inca nu am facut clafoutis, pare simplu d efacut🙂

    Răspunde
  3. Monica

     /  18 Iunie 2012

    Doamne,ce fotografii !! Retete cu fructe-super ! Multumim !!Vrem si…arome de la mugurasi !

    Răspunde
    • Eu nu sunt multumita de fotografiile acestea , dar asta e🙂 … cat despre mugurasi , imediat vine o postare si cu ei !!😉

      Răspunde
  4. O nebunie de arome !

    Răspunde
  5. Doamne, cum arata! Felicitari, Magda, pentru acest desert minunat!

    Răspunde
  6. Fotografiile sunt atat de vii si pline de culoare, iar desertul…hmmm, so delicious!🙂
    O zi superba, pupici!

    Răspunde
  7. Superbe pozele!!! Felicitari!

    Răspunde
  8. Minunate culori,nebunie curata!Orice comentariu e de prisos!

    Răspunde
  9. De exceptie! Imi place la nebunie clafoutis. Simona H. mi-a deschis mie apetitul catre bunatatea asta😉 Superbe culori si arome!! Te pup

    Răspunde
    • Anto , multumesc !!! Eu l-am descoperit intr-una din carticelele mele !!!😉 Simona are niste retete grozave , le-am studiat si eu !!😉

      Răspunde
  10. arata nemaipomenit!

    Răspunde
  11. Intr-adevar,un dulce minunat,indiferent de fructele folosite!Pupici

    Răspunde
  12. Wow,O bunatate si arata tare delicioasa!Faine poze:)..iti vine sa papi monitorul!

    Răspunde
  13. offf, ca bine mai arataaaaaaa❤
    ador fructele de padure😉 Pupicei

    Răspunde
  14. Zazuza

     /  19 Iunie 2012

    superbe pozele, draga mea, esti o artista! si minunatia asta de clafoutis, ce sa mai, ma bucur ca te-am inspirat! e o minunatie!

    Răspunde
    • Mie nu-mi prea plac pozele , insa au fost facute-n mare graba si nu m-am uitat la ele pe comp decat a doua zi , dar asta e !!! Iti multumesc din suflet ptr tot !!!! Chiar a fost o minunatie acest clafoutis !!

      Răspunde
  15. Fotografii superbe, colorate, fructate! Clafoutisul mi-a lasat gura apa!! Eu as fura si galetusa aia cu fragutze😀 Pupici

    Răspunde
  16. superbisim totul!!!! adorabile fructe sa stii, cred ca a iesit perfect!

    Răspunde
    • Corinus , multumesc din suflet !!! Asa este , o multime de fructe adunate la un loc , au facut acest clafoutis perfect !!!

      Răspunde
  17. OUn dulce tare bun intr-o prezentare de zile mari!

    Răspunde
  18. Combinatia asta este de milioane!
    And for the record, nu am vazut niciodata atetea fragute la un loc. Si cu ai rezistat sa le folosesti in prajitura si nu le-ai mancat asa direct, pe ele, ramane sa o discutam cu alta ocazie🙂

    Răspunde
    • Ma bucur ca-ti place combinatia !!!😉 Ehhhhh , cat despre fragute , noi papam in momentul cand le culegem , papam pe saturate , apoi strangem ptr desert !!😉

      Răspunde
  19. Mai are sens sa spun ca arata demential?!
    Din pacate am incercat de cateva ori sa fac acest dulce… ultima oara chiar sambata, dar din pacate nu-mi iese niciodata! Data viitoare voi incerca reteta ta!
    Te pup

    Răspunde
  20. Ce arome!!!Mmm, tare delicios!Pupici!

    Răspunde
  21. E mortalã! deja salivez!!!!

    Răspunde
  22. Gand la gand cu bucurie!Si eu am facut dar cu visine…inca nu am postat reteta.Delicioasa prajiturica si foarte rapid de preparat!

    Răspunde
  1. Tarta rustica cu mure , afine si capsune | Cat's kitchen

Lasă un răspuns

