Sufleu de conopida cu somon afumat


De cand tot vreau sa fac un sufleu si sa-l postez  , insa pana acum cateva saptamani nu am avut forme din astea micute , iar de cand am intrat in posesia lor , a formelor, desigur😉 , fel si fel de retete se invart in capsorul meu , printre care si aceasta . Pot spune ca  a fost un rasfat de zile mari , si sper sa va placa si voua atat de tare , incat sa si testati reteta !!! ;)  ….. hmmmmm , ce ziceti ?

Ingrediente :

  • o conopida ( 700 -800 g )
  • 150 g file somon afumat
  • 2 fire usturoi verde , curatat si taiat rondele
  • 4 oua
  • 400 ml lapte , cald
  • 50 g unt , topit
  • 15 g unt ptr uns formele
  • 3 linguri faina
  • 100 g cascaval ras
  • sare
  • piper
  • frunze de patrunjel , ptr ornat

Spalati conopida , desprindeti buchetelele unele de altele , si le puneti la fiert in apa cu sare . O lasati sa fiarba circa 15 minute .Cand furculita intra cu usurinta in conopida , o scurgeti de zeama si o lasati intr-o strecuratoare.Dupa ce aceasta s-a racit putin , o mixati cateva secunde . Daca vreti sa o zdrobiti mai tare , o puteti baga in blender .Eu , mixand-o , s-a desprins in buchetele mici .

Rupeti bucatile de somon in fasii , apoi le puneti intr-un bol.

Separati galbenusurile de albusuri .

Intr-un castron mai maricel , bateti putin galbenusurile ( doar galbenusurile, da ?🙂 ) , apoi adaugati laptele cald si untul topit ( eu topesc untul la microunde unde nu-l las mai mult de 2-3 secunde ). Amestecati bine , apoi adaugati faina si amestecati din nou .

Puneti si cascavalul ras si usturoiul  si condimentati compozitia obtinuta cu sare si piper .Amestecati din nou.

Ungeti cateva forme de sufleu cu unt ( eu le-am folosit pe cele doua mai micute care se vad in poze , dar am mai pus si intr-o tavita dreptunghiulara ).

Puneti in formele unse , cate-un strat de conopida , apoi un strat din fasiile de somon .

Intr-un alt bol , mixati albusurile cu un praf de sare , pana acestea devin spuma.

Adaugati spuma de albusuri peste compozitia de oua, lapte si toate cele😉 , insa aveti grija sa amestecati incet , de jos in sus , pana spuma se incorporeaza in compozitia de oua .

Puneti din compozitia obtinuta in vasele in care ati pus straturile de conopida si somon , presarati cateva rondele de usturoi deasupra , apoi bagati totul in cuptorul preincalzit ptr circa 35-40 de minute .

Cand sufleul este gata , il lasati sa se raceasca putin .

  Apoi il serviti alaturi de rosii .

POFTA BUNA !!!!!

Lasă un comentariu

37 comentarii

  1. cat de apetisanta arata!pup

    Răspunde
  2. Oooo, stiam eu ca o sa-mi placa noua reteta, aveam un feeling de cand m-ai tease-uit😀 Adevarul este ca, pentru mine, orice contine somon e un rasfat de zile mari – dar cu atat mai mult cand vine sub forma de sufleu, pentru care, nu stiu daca stii, am o adevarata pasiune! Totul arata absolut divin! Te pup cu drag si iti doresc o duminica plina de bunatati si de zambete!

    Răspunde
    • M-am convins in urma cu cateva postari ca suntem pe aceeasi lungime de unda😉 , nici nu ma asteptam sa nu-ti placa reteta aceasta !!!🙂 … cat despre sufleu ….. nu stiam ca ai o pasiune asa mare🙂 , dar am aflat acum , ceea ce e bine , nu ?🙂 La fel si tie , si poze cat mai frumoase cu noua jucarie !!!😉

      Răspunde
  3. Foarte dragalase formele! Cat despre souffle e o combinatie perfecta! ador somonul. Pupici

    Răspunde
  4. mioara

     /  10 Iunie 2012

    nu doar ca arata f.f.f. bine dar a fost si f.f.f bun…………..am avut din nou norocul sa pap din aceasta minunatie….iar baietelul meu..nu se mai oprea din papat…………….

    Răspunde
    • Ce ma bucur ca ti-a placut atat tie cat si lui Mada😉 …. oricum el e un mancacios mic , nici nu ma asteptam sa nu pape !!!😉 Sa va fie de bine amandurora !!

      Răspunde
  5. Ah, cat de bine arata! Si pozele sunt foarte frumoase!

    Răspunde
  6. si mie imi plac sufleurile!dar cu somon,cred ca e super!

    Răspunde
  7. suuuuupeeeeerb! Ador somonul😉
    te pup scumpa mea, sa ai o zi minunata

    Răspunde
  8. arata atat dedelicioooosss! As vrea sa iti promit ca incerc reteta, insa sunt la dieta si nu pot. Insa dupa ce termin sigur o fac!

    Răspunde
  9. Superba prezentare si mîncarica delicioasa!

    Răspunde
  10. Trec, trec…peste 7 saptamani si 2 zile o incerc sigur! Noi suntem mari amatori de somon si ne place mult si conopida, asa ca nu zicem nu!

    Răspunde
  11. Un sufleu ce contine somon e un deliciu!De 5 stele:)

    Răspunde
  12. Ce bine arata! N-am mancat niciodata, dar tare fain trebuie sa fie..
    Pup cu drag

    Răspunde
  13. Tare apetisant!!!Yummy!Pup!

    Răspunde
  14. chiar apetosante sunt castronelele tale…

    Răspunde
  15. O combinatie mai mult decat delicioasa!Superbe pozele ;)!Pupici

    Răspunde
  16. Foarte pe gustul meu reteta asta! … bine, mie imi place conopida in fel si chip, recunosc.🙂

    Răspunde
  1. Delicii pentru mesele festive ale sarbatorilor de iarna – II « Cat's kitchen

Lasă un răspuns

