Provocarea secreta – Pappardelle cu dovlecei si ghebe


In aceasta luna am fost putin cam panicata ca nu voi putea raspunde in timp util provocarii secrete lansata de Ama pe blogul ei in urma cu cateva luni , dar stiu ca atunci cand imi doresc enorm sa fac ceva , chiar daca fac in ultimul moment , reusesc !!!! 😉

La inceputul acestei luni Ama mi-a facut o noua surpriza , ci anume mi-a dat sa rasfoiesc un blog nou nout pentru mine , insa pe cat a fost de nou , pe atat de Simplu si Bun este  !!!! 😉  Ce m-a impresionat cel mai mult pe acest blog  au  fost figurinele cu care Daiana orneaza  torturile , figurine care defapt sunt niste personaje  pline de viata  , iar fiecare tort are povestioara lui  , ceea ce-l face si mai grozav decat este deja !!

Mi-as fi dorit sa le fac o surpriza mult mai mare Daianei si lui Cosmin, proprietarii acestui blog superb si ai unei familii minunate 😉 , si sa fac unul dintre extraordinarele torturi pe care ei le fac  , insa nu am nici rabdarea si nici maiestria pentru a face un astfel de tort 🙂 , asa ca  am ales o reteta mai simpla , care mi-a placut din momentul in care am dat peste ea ( norocul meu ca nu au numai retete cu torturi postate ca altfel ce ma faceam ????? ) , ci anume : Pappardelle cu zucchini si hribi , iar alegerea aceasta am facut-o …..  pentru ca iubesc pastele !!!

Ingrediente :

  • 250 g pappardelle
  • 2 dovlecei mititei
  • 1 fir de usturoi  verde ( folositi doar partea alba )
  • 4 linguri ulei de masline
  • 150 ml bulion de rosii sau rosii pasate
  • 400 g ghebe ( puteti inlocui ghebele cu hribi , asa cum este reteta lui Cosmin , insa eu nu am gasit sa cumpar hribi !! )
  • sare
  • piper
  • cimbru
  • 50 ml smantana ptr gatit

Spalati dovleceii , le taiati marginile , apoi ii taiati bastonase subtiri .

Puneti intr-o craticioara 2,5 l de apa si 1 lingurita sare .

Pana apa pentru paste si dovlecei  incepe sa fiarba , pregatiti sosul .

Incingeti uleiul intr-o tigaie ceramica ( iubesc tigaia asta !!! ) si caliti usturoiul tocat marunt , un minutel. Adaugati apoi ghebele si le lasati 3-4  minute , pana acestea  lasa zeama . Puneti si rosiile pasate ( eu am avut rosii pasate , insa le puteti inlocui cu bulion asa cum am zis mai sus ) si condimentati cu sare , piper si cimbru , dupa gustul fiecaruia .Lasati totul pe foc circa 15 minute , amestecand din cand in cand in tigaie .

Cat timp sosul fierbe pe foc , punem la fiert dovleceii si pastele.

Puneti intr-o craticioara mai micuta  circa 600-700 ml din apa clocotita , apoi adaugati dovleceii taiati bastonase si-i lasati sa fiarba 3-4 minutele , pana acestia devin usor moi .In cantitatea de apa ramasa , aruncati pappardellele si le lasati si pe ele sa fiarba 4-5 minute maxim .

Cand dovleceii sunt gata , ii strecurati de apa in care au fiert si ii clatiti bine cu apa rece pentru a-si mentine culoarea .

Lasati si pastele la scurs .

Cand sosul este gata , adaugati smantana , amestecati bine si luati tigaia de pe foc.

Puneti pe cate-o farfurie o gramajoara de paste 🙂 , cateva bastonase de dovlecei , adaugati sosul , apoi serviti !!!

POFTA BUNA !!!!

Lasă un comentariu

27 comentarii

  1. Delicioase cu siguranta!Duminica minunata!

    Răspunde
  2. Ohh da… imi plac cu siguranta!

    Răspunde
  3. Mmmm.. un deliciu trebuie sa fie!!! Super poze!
    Pup

    Răspunde
  4. Ciuperci si paste poti sa-mi dai oricand!Sunt grozave!

    Răspunde
  5. Buna tare!!!Ador pastele!Pup!

    Răspunde
  6. Arata delicios!

    Răspunde
  7. Multumim foarte mult pentru cuvintele frumoase la adresa blogului nostru, ne simtim foarte onorati de aprecieri !Foarte frumoasa interpretare a retetei mele si foarte reusita realizarea ei cred, pozele sunt deosebite.O zi minunata!

    Răspunde
    • Meritati toate aceste cuvinte , poate chiar mai mult de atat !! 😉 Mi-a placut enorm sa va rasfoiesc blogul si sa descopar toate minunile facute de voi !! Felicitari din nou !!!

      Răspunde
  8. o bunatate

    Răspunde
  9. Imi place tare mult pappardelle!Merit incercata!

    Răspunde
  10. Ai facut niste poze faine, de-ti vine sa intinzi mana,sa iei farfuria si sa fugi !

    Răspunde
  11. Bucate_apetisante

     /  24 Mai 2012

    Tot ce e aici e asa frumos…pozele…si papica…tot, absolut tot.

    Răspunde
  12. Cu riscul de a ma repeta.. ador blogul tau, imi plac fotografiile de mor, iar retetele sunt excelente!! :*:*

    Răspunde
    • Draga mea , tu te-ai saturat de cate ori ma repet eu pe blogul tau ? 🙂 😉 Dar o fac ptr ca meriti , faci niste torturi superbe !!! Ma bucur enorm ca-ti place ce gasesti aici !!! 🙂

      Răspunde
  13. mimita

     /  1 Iunie 2012

    Arata superb pastele si presupun ca sunt la fel de gustoase ! Felicitari !!!

    Răspunde
  1. Fusilli cu ardei copti si parmezan | Cat's kitchen

Lasă un răspuns

  • Google Translate

  • Vrei sa primesti pe mail cele mai noi retete de pe blog?

    Alătură-te altor 716 urmăritori

  • Pentru sanatate, Franlav Rave

  • Margot ne asteapta pe toti la al sau Bistro !!!

  • Dana va bucura sufletul cu tablouri superbe !!!

  • Adina va ofera bijuterii lucrate manual !!

  • aparate foto digitale
  • Categorii

  • Ultimele noutati

  • Cele mai bune

  • Arhive

  • Feedjit

  • Bannere

  • Pozele mele pe Flickr

  • dynamic ip tracing
  • Bloguri culinare preferate :

    Edith's kitchen
  • Ama in bucatarie
  • Laura Sava
  • Laura Adamache
  • Andreea's
  • Diva in bucatarie
  • Chez Maziligue
  • Lilly in the kitchen
  • Maya's world
  • Dulcegarii culinare
  • Bucatar maniac
  • Retete fel de fel
  • Invat sa gatesc !
  • Eileen cuisine
  • Alice - albinutza
  • Zazuza's
  • Povesti culinare
  • Bucataria- marea aventura
  • Clipe dulci si parfumate
  • Bucate apetisante
  • Sarah's home
  • Explora ciusine
  • Cucina Jugariu
  • Dulciuri fel de fel
  • Bucataria lui Dodo
  • Can't boil an egg
  • Teo bucatar
  • Adela's cakes
  • De prin lume adunate...
  • Bucate pe alese
  • Simona's world
  • Papa bun
  • Betty's kitchen
  • Pasiune ptr bucatarie
  • My fancy cake
  • Cooking with my soul
  • Xandrinne si ale ei ispravi culinare
  • Blogul lui Haplea
  • Retete GG
  • Preparam si mancam
  • DiaMar - bucataria galbena
  • Just love cookin
  • Fantezie in bucatarie
  • Din bucataria mea
  • O Elfa Gospodina
  • Culorile din farfurie
  • Retete - Ina
  • Retetele Panselutei
  • Delicatesa culinara
  • Placeri simple
  • Andrada's kitchen
  • Adi Hadean
  • Momente in bucatarie
  • De la Bogdana
  • Cu Mimi in bucatarie
  • Ceva bun - ceva dulce
  • Boabe de cafea
  • Alison's trials
  • Restaurantul de acasa
  • Lacto-ovo-vegetarian kitchen
  • Menta si rozmarin
  • Simplu si bun
  • Retete Veggie
  • In jurul Kadiei
  • What liberty ate
  • Cristina's blog
  • Retetele mele dragi
  • Emily's cupcakes
  • Taste Bazaar
  • Retete vegetariene
  • Ce a mai gatit Timea ...
  • Delicioasa studio
  • Delicioasa
  • Apa.Faina.Sare
  • Bunatati din natura
  • D'ale coconitelor
  • Eat , love and be happy
  • Daiana's Kitchen of love
  • Angel's food
  • Ierburi uitate
  • Mitinitta
  • Oala lumii
  • Icre negre
  • Paine si desert
  • Papa la Ile
  • Retete ca la mama
  • Delicious Flavours
  • Bucataria lui Radu
  • My classic cuisine
  • Pasiune si culoare
  • Retetele lui Radu
  • Sarea in bucate
  • Comori delicioase
  • Easy peasy
  • Disturbingly delicious
  • Sister's Kitchen
  • Bucataresele vesele
  • Pofta vine gatind !!
  • Claudia cuisine
  • Cozinha de Ramona
  • Enjoy dessert
  • Caietul cu retete
  • Transylvanian Kitchen
  • Kiss the cook
  • The wandering oltean
  • Uica Mihai
  • Simona's passion
  • Paradise Cuisine
  • Pasiunile Mihaelei
  • Bloguri, Bloggeri si Cititori
  • Copyright

    Continutul acestui blog (imagini+text )constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright.
  • Alte bloguri !

    Luise - Totul despre ciuperci !!!
  • Jurnalul lui Petit
  • Blogoteque
  • Tara mea inventata
  • Geanina Lisandru
  • Impulsuri foto
  • Povesti vieneze
  • Vasi-Gioni
  • Jurnal de gradina
  • D-ale copilariei
  • Mala Teaha
  • Destinatia ... intamplatoare
  • La fereastra cu gutuie
  • Rastimpuri
  • Back to dreams
  • Istoria banatului
  • 22 for you
  • Time for vintage
  • Insomnii
  • DrStoica
  • Florin Rosoga
  • Adela Parvu
  • Crescentius
