Pulpe de curcan cu leurda si cartofi noi


Sper ca nu v-am plictisit sau v-am necajit prea tare cu retetele mele cu leurda , insa la noi sezonul ei a fost mult mai tarziu decat in alte zone .

Pe langa aceasta reteta , mai am vreo doua de postat , iar in speranta ca cei care ati papat leurda mai devreme decat mine , cu siguranta ati pus si la congelator si puteti incerca oricand preparatele mele !!

Ingrediente :

  • 1 , 2 kg pulpe inferioare de curcan
  • 7 linguri ulei de masline
  • 1/2 lingurita sare
  • 1/2 lingurita piper cayenne
  • 1/2 lingurita compozitie vegetala fara adaos de sare si zahar : morcovi , mazare, ceapa, usturoi,patrunjel, ardei ,pastarnac ( eu am cumparat acest amestec de la un magazin naturist deoarece nu mai folosesc vegeta de cativa ani buni🙂 , insa voi , il puteti inlocui cu vegeta  )
  • 1 cana de leurda , tocata marunt
  • 1/2 kg cartofi noi

Spalati bine carnea , apoi o lasati la scurs pe prosoape de hartie .

Intre timp , puneti in blender uleiul, sarea , piperul , amestecul de legume si leurda tocata marunt .Blenduiti :):) totul 2 minutele maxim ptr a obtine o pasta mai fina. Daca doriti sa nu fie asa fina , lasati mai putin de 2 minute.Eu am lasat mai putin ptr ca am vrut sa se vada bucatelele de verdeata🙂 .

Crestati putin fiecare bucatica de carne,  puneti bucatile intr-o tava termorezistenta , apoi ungeti carnea pe toate partile , cu pasta obtinuta .Eu am bagat in fiecare crestatura putina pasta ptr a patrunde mai bine aroma in interiorul carnii.

In bolul in care ati avut pasta , puneti 1/2 cana apa , apoi stropiti carnea cu aceasta . Acoperiti tava cu folie de aluminiu sau cu un capac si bagati-o in cuptorul preincalzit ptr circa 35-40 de minute.

In tot acest timp , scoateti tava de vreo 2 ori din cuptor , si mai intoarceti carnea stropind-o cu sosul din tava .

Curatati cartofii  noi , apoi ii taiati cubulete si presarati peste ei putina sare .

Dupa ce au trecut cele 40 de minute , scoateti tava din cuptor si adaugati printre bucatile de carne , cubuletele de cartofi .Introduceti din nou tava in cuptor si mai lasati-o 15 minute .Cartofii noi se fac mult mai repede decat ceilalti .Cand acestia sunt aproape gata , luati folia sau capacul de deasupra si lasati carnea sa se rumeneasca putin .Eu am mai lasat-o 5 minute .

Serviti preparatul ca atare sau alaturi de orice altceva poftiti !!

Noi l-am servit alaturi de o garnitura de bureti de fag cu smantana si multa verdeata !!!!

POFTA BUNA !!!!!

 

Lasă un comentariu

31 comentarii

  1. minunat arata totul la tine, draga Catkitchen, asa ca nu ai cum sa ne plictisesti nici daca ai posta aceeasi reteta de 3 ori la rand! am citit pe undeva, nu mai stiu exact pe unde, ca pulpele de curcan te fac mai destept, asa ca ma amuz de fiecare data acum cand am ocazia sa mananc carne de curcan!
    in ce zona a aparut leurda mai tarziu? eu leurda nu prestez, dar bureti de fag cu smantana, oricand, cu multa pofta!!😀

    Răspunde
    • Multumesc frumos ptr aprecieri !! Eu nu am stiut chestia asta , insa acum o stiu si sigur ma voi amuza si eu de acum incolo !! :))) Pai eu m-am referit ca la munte ( stam intr-o zona de munte ) a aparut leurda mai tarziu ptr ca au fost zapezi mari si nu s-au topit pana acum vreo luna , iar mie de cand am descoperit leurda in padure , cea din piata nu-mi mai place !! Prefer sa astept mai mult si sa ma duc eu sa o culeg proaspata !!😉 Dupa buretii de fag sunt innebunita , iar cei care i-am facut azi , i-am luat proaspeti din piata de la tarani si au fost un deliciu , iar reteta vine in curand pe blog !!😉

      Răspunde
  2. marina

     /  13 Mai 2012

    eu prestez :)) leurda cu mult drag….e foarte gustoasa si sanatoasa….super reteta !!!!!!!

    Răspunde
  3. DiaMar bucataria galbena

     /  13 Mai 2012

    Arata tare bine totul.Numai bine!

    Răspunde
  4. Zazuza

     /  14 Mai 2012

    io zic sa facem clubul prestatorilor de leurda😀. ca si eu. pe fi-mea vad ca n-am reusit sa o conving, desi bruschetele alea ale ei de acuma taaaare bine ar fi dat si cu niste leurda proaspata😉

    Răspunde
    • Zazule , poate o convingem noi cumva😉 , tare s-a laudat ca-i plac buretii de fag , insa o sa aiba o surpiza cand ii voi posta si sper ca poate o sa o tenteze atat de tare incat o sa incerce varianta !!!😉 Tare bine mergeau niste bruschette cu leurda !!!!🙂;)

      Răspunde
  5. Pare delicios!Felicitari pentru reteta si fotografii!

    Răspunde
  6. Pot veni la masa la tine?! Nu de alta, dar sunt tare curioasa ce gust o avea, ca de aratat… arata SUPER!!! Preparat delicios, poze de nota 10… iar vasul ala l-as cam fura..🙂
    Pup dulce

    Răspunde
  7. tare tare gustos!

    Răspunde
  8. Ce frumos arata, felicitari! Mi-ar prinde bine o portie pe vremea asta rece sa ma incalzesc🙂

    Răspunde
    • Multumesc frumos !!! La noi sunt 9 grade :(((( , cand ajung acasa bag un vin fiert !! :))))
      P.S.Ce sa zic eu de tortul tau de clatite , mi-ai facut o pofta de zile mari !!! :(((

      Răspunde
  9. pai eu vin cu tortul, tu cu mancarea asta faina!

    Răspunde
  10. Plictisit….nici de cum, nu ai cum sa te plictisesti de ceva bun….!

    Răspunde
  11. Bucate_apetisante

     /  14 Mai 2012

    Nu am mancat niciodata leurda dar as fi interesata.
    Poti asocia gustul cu ceva?

    Răspunde
    • Leurda are un usor gust de usturoi , de aceea se si numeste usturoi salbatic !!!! Sunt sigura ca ai papa-o cu mare pofta , nu cred ca este cineva care sa zica ca nu-i place usturoiul !!! :)))

      Răspunde
  12. Trecem pe pulpe de curcan daca ne fac destepti!In special ca ne faci pofta cu pozele astea!

    Răspunde
  13. Mmm, ce bine arata!Nu am gatit inca cartofi noi, dar abia astept sa fac:)Apetisanti rau!Pup!

    Răspunde
    • Licuta , multumesc ptr aprecieri !!!! Eu am gatit deja de cateva ori bune , imi plac la nebunie in combinatie cu leurda !!!😉

      Răspunde
  14. Fantastica… absolut bestiala!!!
    Leurda, acum bureti de fag… nici de astia nu am mincat si dupa unde sint.. probabil ca nu o sa gasesc niciodata asa ceva:)

    Dintre toate mancarurile de pe blogul tau pina acum… toate mi-au placut , dar asta are ceva in plus… asta le intrece pe toate in deliciu!

    Răspunde
    • Multumesc ptr vb frumoase !!! Chiar imi pare rau sa aud ca tu nu ai papat din bunatatiile astea , sunt grozav de bune , dar poate vei gasi si tu intr-o zi !!!😉
      Ma bucur ca-ti place acest preparat, insa imi pare rau ca nu-l poti incerca sa vezi cat e de bun !!!😦

      Răspunde
  15. Chiar m-ai naucit ! Iar leurda ma duce cu gindul la poienitele si luminisurile muntelui de unde o culegeam in plina primavara. Cred ca anul viitor, o sa-mi pun la congelator o portie zdravana pt. frigul iernii ce va sa vina! Nu m-as fi gindit sa fac asocierile pe care tocmai le-ai faptuit in reteta aci de fata!

    Răspunde
  1. Leurda – Miracolul primaverii | Cat's kitchen

Lasă un răspuns

