Provocarea secreta -Tarta cu leurda si branza



Dupa cum bine stiti , Ama ne provoaca in secret in fiecare luna , dandu-ne sa rasfoim un anumit blog  , iar mie in aceasta luna mi-a revenit sa rasfoiesc un blog pe care nu-l mai vazusem pana acum , si anume blogul Corinei – Pofta vine gatind !!!!  Mi-a placut tare  mult acest blog si pot spune ca l-am rasfoit de cateva ori bune , insa gandul mi-a ramas la una dintre ultimele postari – Tarta cu leurda si branza  , tarta pe care va recomand sa o incercati cat mai repede , nu de alta , dar trece vremea leurdei si e mare pacat daca nu savurati aceasta bunatate !!!

Ingrediente pentru aluat :

  • 300 g faina
  • 150 g unt la temperatura camerei
  • 5 linguri de apa rece

Ingrediente pentru umplutura :

  • o legatura de leurda , taiata cat de marunt doriti😉
  • 2 fire ceapa verde , taiate rondele
  • 250 g branza de burduf
  • 150 g branza dulce ( reteta Corinei nu continea si branza dulce , insa mie mi s-a parut prea sarata compozitia ptr gustul nostru , fapt ptr care am adaugat  si branza dulce )
  • 4 linguri smantana
  • 2 oua
  • piper
  • un vf cutit  nucsoara

Puneti faina intr-un castron , adaugati untul taiat cubulete si framantati pana acestea vor avea o textura nisipoasa . Puneti si cele 5 linguri de apa si continuati sa framantati pana aceasta se incorporeaza in aluat.

Inveliti aluatul intr-o folie , apoi il bagati la frigider ptr 30 de minute.

Puneti branza de burduf intr-un bol incapator , adaugati si branza dulce impreuna cu smantana , apoi amestecati bine totul .Bateti bine cele doua oua , apoi adaugati leurda si ceapa verde . Amestecati si condimentati cu piper si nucsoara . Turnati compozitia de oua si verdeata peste cea de branza si smantana si amestecati bine ingredientele.Daca compozitia nu vi se pare destul de sarata , adaugati si putina sare .Noi nu mancam foarte sarat si de aceea eu nu am mai adaugat si sare.

Ungeti o tava cu putin unt, apoi o tapetati cu faina .Eu am copt tarta in tava detasabila ca sa-mi fie mai usor sa  o scot din tava !!!

Scoateti aluatul din frigider , puneti deoparte un sfert din el , iar cealalta bucata o framantati in forma de mingiuca , apoi o intindeti cu sucitorul . Foaia de aluat trebuie sa fie putin mai mare decat dimensiunea tavii. Puneti foaia obtinuta in tava ,o intepati din loc in loc cu ajutorul unei furculite si adaugati compozitia de branza .Compozitia de branza nu trebuie sa treaca peste marginile foii de aluat .

Intindeti cu sucitorul si bucata de aluat ramasa , apoi taiati fasii pe care le puneti in forma de grilaj, deasupra tartei .Uniti marginile fasiilor cu marginea celeilalte foi .Ungeti fasiile cu ou , apoi bagati tarta in cuptorul preincalzit ptr  30 -35 de minute.

Cand aceasta este frumos rumenita , inseamna ca este gata .

O scoateti din cuptor , o lasati putin sa se raceasca , apoi o taiati felii si serviti !!

POFTA BUNA !!!!!

Lasă un comentariu

45 comentarii

  1. O bunatate cred c-a fost ,nu?

    Răspunde
  2. Ooo, ce bunatate… Daca are si brinza de burduf, servesc vreo 2-3 feliute cu mare placere… Pupici si o duminica minunata iti doresc !

    Răspunde
  3. Cu alte verzituri am mai papat dar nu cu leurda!Arata tare fain,tre sa incerc!Pupici!

    Răspunde
  4. Foarte buna trebuie sa fi fost… O portie se poate, sau ai papat tu tot?!🙂
    Pupici

    Răspunde
  5. Nu am mancat niciodata leurda …stiu , rusine mie . As incerca insa o bucata din tarta ta , arata tare bine .

    Răspunde
  6. Superb ti-a iesit!!! si ma bucur mult ca a fost pe placul vostru!

    Răspunde
  7. Trebuie incercata neaparat!

    Răspunde
  8. Mmmm…ce bunatate ai gatit!!

    Răspunde
  9. Foarte frumos a iesit si e super delicioasa!!!Pupici!

    Răspunde
  10. superrrr! ai un blog tare fain..nu am putut sa zic asta pana acum…eu te-am avut pe tine la provocarea secreta, am ales turta dulce…yummy ii asa de bunaaaaa! multu si spor la gateala!!!

    Răspunde
  11. ce bine arata, iar pozele sunt superbe!!🙂

    PS nu stiu de ce, dar in dreapta, la bloguri culinare nu se incarca nimic.. sunt bannere? Apar ca niste poze care nu se incarca.. Numai la mine se vede asa?😦

    Răspunde
    • Multumesc ! Daca tie iti plac pozele mele , ar trebui sa fiu mandra , nu ?😉🙂
      Nu Edith , nu am bannere la bloguri culinare !!!! Acum cateva luni mi-a spus o prietena ca nu-i apare nimic la bloguri culinare , adica se vedeau casutele , dar fara nimic scris in ele , insa stiu ca folosea internet explorer si de aceea nu se vedeau !!😦

      Răspunde
      • Sunt frumoase, trebuie sa fii mandra😉
        Eu folosesc Chrome si Maxton si e la fel pe ambele.. Am vazut mai demult, dar m-am gandit ca e ceva temporar, dar vad ca nu..

      • Multumesc frumos !!!!! Noi folosim mozilla si acasa si la servici si nu sunt probleme !!😦 Blogul tau oricum e fruntas in lista mea !!!😉

  12. Arata tare bine.Imi plac tartele la nebunie.N-am mancat niciodata leurda si nu stiu daca voi gasi pe aici.Ma documentez.O zi frumoasa!

    Răspunde
  13. Grozav arata si cred ca este excelenta, eu fiind fan leurda!

    Răspunde
  14. La cat de bine arata, cam grea partea cu lasatul la racit…!

    Răspunde
  15. Arata fantastic de bine! Mi-ai facut pofta de-o tarta :))
    pupicei

    Răspunde
  16. Foarte bine arata !!!
    Pupici dulci!

    Răspunde
  17. Leurda o mananc in diverse preparate, dar in tarta nu am incercat. Multumesc de idee. Pup!

    Răspunde
  18. Am vazut, si-ti multumesc frumos :* Cand ai timp poate inlocuiesti adresa blogului meu cu cu cea cu .ro🙂
    (nu am mai putut sa dau reply ultimului tau mesaj.. nu mai avea buton..)
    O zi faina!

    Răspunde
  19. Zazuza

     /  7 Mai 2012

    pot sa iti fac o sugestie? pentru ca pozele tale sunt superbe, din ce in ce mai frumoase! dar nu mai pune poze similare. alege cate una din fiecare pozitie si posteaz-o pe aceea. de exemplu aici, prima si a doua poza sunt practic identice… in plus, daca ai putea sa le faci un piiiiiic mai mici ar fi super fain, caci prin scroll se pierde mult din farmecul lor! altfel, nu pot decat sa te felicit, esti incredibil de talentata, faci progrese demne de urmat de la o postare la alta si modul in care aranjezi preparatele e demn de un food stylist!

    Răspunde
    • Zazule , sigur ca poti face !!! Multumesc din suflet ptr vb frumoase !!! Cat despre pozele similare , iuffff , uneori fac o multime , dar din acea multime nu-mi plac decat cateva si atunci se intampla sa-mi placa cele care se aseamana ff mult , asa s-a intamplat si aici , iar de marimea pozelor , doamne :)))) , mereu sunt in criza de timp si ma grabesc , plus ca de cele mai multe ori uit sa schimb rezolutia la aparat sau mai apoi sa fac un resize :(((( , dar promit ca voi fi mai atenta cu toate astea !!! Multumesc de sugestii !!!
      P.S.Ma bucur enorm ca ai trecut pe la mine !!! Iti doresc tot binele din lume si sper sa vina ziua cand te voi putea vizita din nou !!😉

      Răspunde
  20. Zazuza

     /  8 Mai 2012

    ha! nici nu stii cat de bine cunosc povestea cu pozele preferate care sunt aproape la fel😀. ca d-asta ti-am si zis, cunosc sindromul din experienta personala :p

    Răspunde
  21. Zazuza

     /  9 Mai 2012

    sa stii ca eu una cred ca ar trebui sa te gandesti foarte serios la o cariera de fotograf si food stylist. esti minunata! si na, stii ca io nu arunc asa complimente in vant…

    Răspunde
    • Zazule , ce draguta esti si ce bine ma faci sa ma simt !!!!🙂;) Multumesc din suflet ptr vb frumoase , stiu ca nu le arunci in vant aiurea , stai linistita !!!

      Răspunde
  1. Leurda – Miracolul primaverii | Cat's kitchen

Lasă un răspuns

