Sufleu de linte si praz


 

Am o multime de retete cu linte prin carticelele mele , insa pana nu am decoperit cat este de buna , nu le-am dat o prea mare importanta . Aceasta reteta este dintr-o colectie a editurii Aquila – Preparate din linte si fasole , reteta pe care am vrut sa o fac saptamana trecuta , insa nu am reusit , iar azi , avand toate ingredientele la indemana , nu a mai avut scapare !!!

Ingrediente :

  • 1 ceapa potrivita
  • 200 g linte
  • 1 foaie de dafin
  • sare
  • piper
  • 1 l apa sau supa de carne
  • 1/2 praz ( folositi partea alba )
  • 50 g unt
  • 3 linguri pesmet
  • 1 fir ceapa verde

Curatati ceapa , apoi o taiati maruntel .Puneti intr-o oala apa  la fiert , apoi adaugati  ceapa maruntita si lintea ( o spalati inainte de a o adauga in apa ) impreuna cu foaia de dafin . Presarati putina sare si piper si lasati totul sa fiarba la foc mic , circa 30-35 de minute .

Curatati prazul , il taiati in jumatate , apoi in fasiute subtiri .Amestecati prazul taiat cu lintea fiarta .Daca mai este nevoie , mai adaugati putina sare si piper .Daca doriti puteti adauga si boia sau putin praf de chili.

Ungeti o forma termorezistenta cu jumatate din cantitatea de unt , puneti lintea amestecata cu prazul , presarati pesmetul , iar cantitatea de unt ramasa o taiati cubulete peste acesta .

Bagati totul in cuptorul preincalzit ptr 35-40 de minute .

Cand este gata , ornati cu ineluse de ceapa verde si serviti .

Acest sufleu il puteti servi in zilele de post.

Iar ptr cei carne nu tin post ( ne includem si noi in aceasta categorie ) , il serviti alaturi de cateva feliute de pastrama prajita si rosii cherry !!

POFTA BUNA !!!

 

Lasă un comentariu

24 comentarii

  1. Lintea imi place si mincam destul de des, dar m-ai dat gata cu feliile alea de pastrama… Pot servi macar virtual… yamiii…

    Răspunde
    • Si eu am facut cateva preparate din linte si chiar ne-a placut ff mult !!! Pai trebuia sa o papam cu ceva carnita , nu ? :):)

      Răspunde
  2. DiaMar bucataria galbena

     /  31 Martie 2012

    Nu am mancat niciodata linte,dar imi place cum arata papica ta.Te pup!

    Răspunde
  3. Eu nu sunt fan linte,dar pozele tale o arata tare apetisanta !

    Răspunde
  4. Ce bunatate,ma bag si eu la o portie,cu tot cu pastrama :)!Arata super apetisant,pupici 🙂 !

    Răspunde
  5. Si eu am descoperit de curand lintea si sunt mare fan!! Arata superb sufleul si pozele imi plac foarte mult! Pupici :*

    Răspunde
    • Ce-mi place cand mai descoperim cate ceva 😉 , asa nu ne vom plictisi niciodata :)))))
      Ma bucur enorm ca-ti plac pozele !!!

      Răspunde
  6. Mmm… faina combinatie! Ma primesti la masa??
    Nota 10 ptr prezentare. Pupici

    Răspunde
  7. Arata foarte bine si sigur e un deliciu! Te pup!

    Răspunde
  8. Nici eu nu am incercat inca linte,ce ai facut tu aici arata foarte bine !
    Pup!

    Răspunde
  9. trebuie sa fie tare buna!

    Răspunde
  10. Arata delicios!

    Răspunde
  11. oh, ce bine arataaaaaaaaa ❤ ador lintea 😉
    te pup draga mea

    Răspunde
  12. awwwwwwww !!! minunat!!

    Răspunde
  13. Multumesc !!! 🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

