Piftie de curcan


Sunt deja cativa ani buni de cand am renuntat la faimoasa piftie de porc in favoarea celei de curcan , si pot spune ca nu regret deloc , este ffff delicioasa si mult mai sanatoasa , insa cred ca stiti cu totii despre ce vorbesc , nu?

Aceasta piftie noi am savurat-o de Craciun , dar este perfecta si ptr seara de Revelion daca cumva va hotarati sa o faceti.

Ingrediente :

  • 1 pulpa de curcan ( circa 800 g )
  • 2 morcovi maricei
  • 1 ceapa maricica
  • 1 pastarnac
  • 8 catei de usturoi, ras pe razatoarea mica
  • boabe de piper
  • 2 foi de dafin
  • sare grunjoasa
  • 100 g mazare
  • 5 ousoare de prepelita
  • 1 vf lingurita piper macinat
  • 1 vf lingurita boia dulce
  • 2 pliculete gelatina alba

Spalati bine carnea , apoi o puneti la fiert intr-o oala cu 4,5 litri de apa si o lingura de sare grunjoasa.O lasati sa dea cateva clocote si aveti grija sa adunati spuma care se formeaza deasupra.

Curatati zarzavatul ( morcovii, pastarnacul si ceapa), apoi  il puneti in oala in care ati pus carnea ,adaugati piperul si frunzele de dafin si lasati totul sa fiarba la foc mic .Eu am fiert toate cele circa 3 ore.

Intr-o craticioara micuta fierbeti mazarea circa 15 minute , apoi o puneti intr-o strecuratoare.

Fierbeti si ousoarele de prepelita cateva minute , apoi le curatati de coaja si le taiati rondele.

Carnea este fiarta atunci cand se desprinde singura de pe os .O scoateti intr-un castron sau pe o farfurie , o lasati sa se raceasca , o desprindeti de pe oase , apoi o taiati in bucatele potrivite.

Morcovii ii puneti in strecuratoare la scurs, apoi ii taiati cum doriti.

Strecurati zeama in care au fiert carnea si zarzavatul , adaugati usturoiul ras, piperul macinat si boiaua si potriviti de sare daca mai este nevoie.

Deoarece eu am facut aceasta piftie din pulpa de curcan si nu din aripi ( aripile sunt mult mai gelatinoase ), si ptr a fi sigura ca se incheaga , am adaugat putina gelatina .

Preparati gelatina conform instructiunilor de pe plic , apoi o turnati peste zeama strecurata si amestecati bine.

Aranjati pe fundul🙂 fiecarui bol , feliute din ouale de prepelita , morcovei , mazare si carne , adaugati usor din zeama strecurata si bagati bolurile la rece pana a doua zi .

Eu am folosit niste boluri in forma de steluta ca sa fiu in ton cu sarbatorile de iarna😉 .

Atunci cand acestea sunt gata inchegate si doriti sa le serviti , iar ptr ca aranjamentul vostru sa se vada frumos , scufundati bolul in apa calduta , maxim un minutel , apoi  rasturnati piftia pe farfurie .

Serviti cu pofta !!

POFTA BUNA !!

Articolul precedent
Lasă un comentariu

21 comentarii

  1. Foarte finutã prezentarea, e delicioasã! eu voiam sa prepar curcan de Anul Nou, dar mi s-au pus toti in cap cu supersitiile:))

    Răspunde
  2. piftia din carne de curcan e preferata mea, mai ales ca evit sa consum carne de porc🙂
    te imbratisez cu mare drag si-ti doresc Sarbatori Fericite, pline de zambet si caldura :*

    Răspunde
  3. marina

     /  29 Decembrie 2011

    m-a dat gata prezentarea piftiei,arata demential si stiu ca e delicioasa…
    nici eu nu fac piftie de porc,e mult prea grasa …..
    eu chiar o sa fac de revelion,nu tin cont de superstitii….

    Răspunde
    • din pacate nu era lumina fff buna atunci cand am facut poza , iar ca sa desfac cubul si toate chestiile pe langa ptr a face poza cu lumina buna , nu am mai avut nervi … dar se vede ce a iesit pana la urma …..
      tu faci piftie de peste in cantitati industriale deja😉 … atat e de buna😉 !!!! … m-as bucura sa faci de Revel aceasta piftie ;):)

      Răspunde
  4. DiaMar bucataria galbena

     /  29 Decembrie 2011

    Imi place de nu mai pot piftia asta.Te pup!

    Răspunde
  5. Cred ca stii deja ca imi place!!!! RELOAD DE REVELION!

    Răspunde
  6. Nu am facut pana acum nici de curcan si nici de peste.. dar.. cine stie?!, daca ma ajuta timpul poate prestez ceva de revelion. Arata minunat piftiuta ta. Pupici

    Răspunde
  7. Arata super delicioasa piftia ta!

    Un An Nou plin cu bucurii, fericire si sanatate maxima!

    Răspunde
  8. Magda, iti doresc sa ai un An Nou cu dragoste si sanatate. La multi ani!

    Răspunde
  9. Chiar daca a mea abia s-a terminat, tot vreau si de la tine o bucatica, ca e tare buna!Pup si la multi ani!

    Răspunde
  10. La tine si piftia e eleganta😛
    An bun si frumoas, fata draga!
    Te imbratisez.

    Răspunde
  1. Delicii pentru mesele festive ale sarbatorilor de iarna – II « Cat's kitchen

Lasă un răspuns

