Pulpa de curcan afumata



Asa cum v-am promis luna trecuta cand am postat muschiuletul de porc afumat , iata ca revin cu o alta reteta de afumatura , ci anume cea din carne de curcan , afumatura pe care noi am servit-o pe masa de Craciun impreuna cu alte afumaturi delicioase care vor urma si ele pe blog . Procedura este identica cu cea a muschiuletului afumat , doar ingredientele sunt putin diferite .

Ingrediente :

  • 2 pulpe de curcan
  • 1 lingura sare grunjoasa
  • 4 catei de usturoi , rasi pe razatoarea mica
  • 4 linguri ulei de dovleac
  • 1/2 lingurita sare fina
  • 1/2 lingurita piper , macinat
  • 1/2 lingurita boia , dulce
  • 1/2 lingurita rozmarin, uscat
  • 1/2 lingurita busuioc, uscat

Spalati bine bucatile de carne ,  presarati pe ele sarea grunjoasa, apoi le puneti  intr-un castron dreptunghiular cu capac, pe care-l bagati la frigider ptr 24 de ore.

Dupa cele 24 de ore , amestecati intr-un bol micut uleiul cu usturoiul, sarea fina, piperul, boiaua,rozmarinul si busuiocul .

Scurgeti bine carnea de apa care a lasat-o , apoi ungeti-o bine pe toate partile , cu pasta obtinuta mai sus.

Bagati din nou castronul cu carnea la frigider ptr 48 de ore , iar din cand in cand o mai intoarceti de pe-o parte pe alta.

Dupa ce au trecut si cele 48 de ore🙂 , agatati carnea in doua carlige si o lasati o zi in camara sa se usuce putin.

O bagati apoi in afumatoare pentru circa 3 zile , iar in fiecare zi o afumati putin :):)  ( operatiune de care se ocupa mereu tatal meu ).Dupa cele trei zile de rasfat cu putintel fum , o lasati iarasi o zi in camara , apoi o papati cu mare pofta !!

Noi am servit pe langa aceasta afumatura de curcan si alte bunatati pe care vreau sa vi le arat si voua .

Muschiulet de porc afumat – reteta o gasiti aici.

Muschiulet de porc umplut si afumat :

Sunculita afumata :

Carnaciori afumati :

Serviti afumaturile cu ceapa rosie , castraveti , rosii si orice altceva doriti !!

POFTA BUNA !!

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

37 comentarii

  1. Imi plac carnurile afumate! As gusta din toate!!!

    Răspunde
  2. Arata intr-un mare fel toate! Si fiind facute in casa si afumate traditional e clar ca-s mirifice🙂

    Răspunde
  3. marina

     /  27 Decembrie 2011

    ce pot sa mai zic???? m-ai dat gata cu delicatesele tale…tu esti o rasfatata ca ai afumatoare si se ocupa tati tau de ea…imi place clinchetul clopoteilor de pe blog…

    Răspunde
    • zici ce vrei Marinus :):)😉 …. chiar sunt rasfatata la capitolul asta , dar pe viitor as vrea si eu sa invat sa afum carnea😉 .. si o voi face !!!! … ma bucur ca-ti plac clopoteii mei😉

      Răspunde
  4. O bunatate! N-am facut niciodata din curcan… asa ca ma servesc de la tine! Pupici

    Răspunde
  5. Si tata face, de ne ajutã Dumnezeu mergem si noi la anul acasã.
    Ce bun tre sa fie al tãu cu arome🙂

    Răspunde
  6. Toate arata foarte biiine! Le-as cam degusta🙂 Sarbatori fericite!!!!

    Răspunde
  7. zilahi adela

     /  27 Decembrie 2011

    Hm Magda mai dat gata cu aceste afumaturi! Arata super bine!! Pupicei!

    Răspunde
  8. Noroc ca am in frigider o jumatate curcan😉 Tare pofta mi-ai facut! Sarbatori minunate in continuare!

    Răspunde
  9. DiaMar bucataria galbena

     /  28 Decembrie 2011

    Numai bunatati aici la tine.Pup!

    Răspunde
  10. Tare buna cred ca este!

    Răspunde
  11. Vai de viata mea, ce minunatii ai facut!

    Răspunde
  12. Un deliciu ce ai tu aici.Mi-am pus pe lista rumegus pt afumatoare si fac si eu neaparat.

    Răspunde
  13. Manuela

     /  18 Decembrie 2012

    Buna,
    As vrea sa incerc si eu reteta ta, am pulpele de curcan si chiar astazi am sa le pun la sare, dar mai am cateva intrebari: trebuie neaparat ulei de dovleac? nu se poate inlocui cu altul? (am uitat sa-l cumpar si nu cred ca mai ajung nici azi nici maine la cumparaturi), si inainte de al pune la fum, pulpele le speri putin sau le pui asa cu toate cele pe ele?
    Multumesc anticipat pentru raspuns,
    Manuela

    Răspunde
    • Buna ,
      Ma bucur sa aud asta !!!🙂 Nu trebuie neaparat ulei de deovleac .Eu am avut la momentul respectiv in casa si de aceea l-am folosit , insa poti pune orice ulei !!😉 Pulpele se pun la fum cu toate mirodeniile pe ele !!! Abia astept sa-mi spui cum ti-au iesit si daca ti-au placut !!! Cu mare drag !!!
      Mult spor si Sarbatori Fericite !!!

      Răspunde
  14. Manuela

     /  18 Decembrie 2012

    Multumesc! Sarbatori fericite si tie si multa sanatate si impliniri pentru 2013!

    Răspunde
  15. Manuela

     /  26 Februarie 2013

    Salutare din nou!
    Nu am mai apucat sa-ti scriu, dar pulpele au fost delicioaaaaase! Asa ca dupa ce le-am terminat pe primele „instant”, am facut si a doua tura, in cantitati „industriale”!
    Multumim pt reteta, e super!

    Răspunde
    • Ohhhh , chiar m-am gandit la un moment dat daca le-ai facut sau nu .Ma gandeam ca poate nu v-au placut si de aceea nu ai mai zis nimic😦 , insa acum ma bucur enorm ca mi-ai scris si mi-ai spus asta .Poate te tenteaza sa incerci si pieptul de curcan umplut cu rosii uscate si afumat apoi !😉 https://catkitchen.wordpress.com/2012/12/29/pastrama-din-piept-de-curcan-umplut-cu-rosii-uscate/
      Mi-ai luminat seara .Te imbratisez cu drag !!

      Răspunde
      • Manuela

         /  26 Februarie 2013

        am sa incerc si reteta asta, dar doar la anul, ca unde ducem noi la fum s-a incheiat programul pe sezonul asta!
        am mai rasfoit putin retetele tale, si am gasit o gramada interesante si pe gustul meu!!; cu prima ocazie cand merg la cumparaturi am sa incerc reteta de calamari cu usturoi si patrunjel, ca „miroase” foarte bine, si noua ne plac la maxim fructele de mare!
        As vrea sa te intreb daca imi poti recomanda o reteta pt midii, am dat eu un search dar m-am oprit la altele si nu am gasit!
        Multumesc,
        O seara minunata.

      • M-as bucura sa o incerci si pe aceasta , atunci cand vei putea , desigur .Noua ne-a placut tare mult !!!
        Ohhh , ce ma bucur ca ai gasit retete pe placul tau .Si noi adoram fructele de mare , insa in orasul meu nu le gasesc decat congelate .:( Sa stii ca pe blog nu am nici o reteta cu midii si chiar nu am preparat niciodata deoarece nu am gasit sa cumpar , insa prin cartile mele am o multime de ele .Daca vrei iti caut cateva si ti le scanez , poate iti sunt de ajutor !!!
        Asemenea iti doresc si-ti multumesc ca ma vizitezi si ca-mi incerci retetele, inseamna mult ptr mine !!

  16. dumitru(miti)

     /  9 Martie 2013

    arata bine imi plac,as desgusta putin din fiecare dar colesterolul ce zice ne da voie

    Răspunde
    • Nu cred ca pot sa-ti spun cat de mult imi plac mie :))) .Daca mancam totusi cu masura , nu cred ca avem nici o problema !!😉

      Răspunde
  1. Delicii pentru mesele festive ale sarbatorilor de iarna – II « Cat's kitchen
  2. Pastrama din piept de curcan umplut cu rosii uscate « Cat's kitchen
  3. Piept de porc afumat | Cat's kitchen

Lasă un răspuns

