Prajitura cu dovleac


Aceasta cred ca este prajitura cea mai simpla , sau mai bine zis aluatul cel mai simplu si la-ndemana oricui, aluatul pe care l-am incercat intr-o multime de combinatii , incepand de la cea cu mere , branza dulce , mac , dovleac si continuand cu cea cu jumatati de fructe , si anume  prune , caise , nectarine  , iar combinatiile pot continua in functie de imaginatia si gustul fiecaruia.

Si cum la noi in casa nu lipseste niciodata ceva dulce  , iar din lipsa de timp a trebuit sa fac ceva usor de preparat , am ales sa fac aceasta prajiturica care mi se pare perfecta si ptr proiectul : Lunea -Gateste-Romaneste !! , proiect gazduit de Alice pe blogul ei , proiect care sper sa stranga cele mai frumoase retete din toate colturile tarii si nu numai.

Ingrediente :

  • 1 kg dovleac , ras pe razatoarea mare
  • 30 g unt
  • 100 g zahar
  • 1 lingurita de scortisoara
  • 15 linguri lapte
  • 15 linguri zahar
  • 1 pliculet zahar vanilat
  • 15 linguri ulei
  • 1 lingurita bicarbonat, stins cu zeama de lamaie
  • 360 g faina
  • 2 linguri gris
  • zahar pudra

Intr-o tigaie topiti untul, adaugati dovleacul ras si-l caliti circa 10 minute.Adaugati apoi zaharul  si scortisoara si  mai caliti totul cateva minute, amestecand mereu in compozitie.

O lasati apoi sa se raceasca.

Incalziti putin laptele , apoi adaugati zaharul si zaharul vanilat si amestecati in el , pana se topeste tot zaharul.

Adaugati apoi uleiul , bicarbonatul stins cu zeama de lamaie , amestecati bine , apoi incorporati treptat faina si framantati.Aluatul trebuie sa se desprinda de castron cu usurinta  ptr a-l putea framanta .Daca este prea moale , mai adaugati putina faina .Il puneti apoi pe o suprafata presarata cu faina si-l framantati cateva minute .

Impartiti aluatul in jumatate si formati doua mingiute .Intindeti o foaie din prima portie de aluat .

Ungeti o tava cu putin ulei si tapetati-o cu faina , apoi puneti prima foaie de aluat in tava.

Turnati peste foaie compozitia de dovleac ( neaparat sa fie rece ) ,uniformizand-o frumos pe toata suprafata , apoi presarati putin gris deasupra . Intindeti si a doua foaie din aluat pe care o puneti peste compozitia de dovleac.

Din loc in loc , intepati aluatul de deasupra cu o scobitoare sau o furculita si bagati tava in cuptorul preincalzit ptr circa 30 de minute.Faceti testul cu scobitoarea ptr a vedea daca aluatul este copt.

Cand este gata, o lasati sa se raceasca , apoi o pudrati cu zahar si serviti .

POFTA BUNA !!

Articolul următor
Lasă un comentariu

14 comentarii

  1. Mi-ar place sa gust caci arata frumose prajiturile.

    Răspunde
  2. Imi plac mult prajiturile cu dovleac. Iar proiectul e excelent.

    Răspunde
  3. Yammy! Buna prajitura!

    Răspunde
  4. Nu am mai facut de cam multicel o placinta cu dovleac. Acum mi-a incoltit si mie ideea😉
    Super reteta!

    Răspunde
  5. cristina

     /  24 Martie 2012

    Hey super tare,vreau si eu…..

    Răspunde
  6. Cristina

     /  2 Noiembrie 2012

    Am făcut prajitura. Ceva nu este in regula cu aluatul, nu are pic de elasticitate, este foarte faramicios. Cu chiu cu vai am reușit sa l pun in tava ( se rupea). Trebuie precizata si mărimea tavii. In nici un caz nu merge in tava aragazului.

    Răspunde
    • Pentru mine acest aluat este cel mai simplu🙂 , asa cum am spus si-n postare , l-am facut de nenumarate ori si niciodata nu am avut probleme .Sincer , imi pare rau ca tie nu ti-a iesit , dar ma gandesc ca poate la cantitatea de lapte si ulei pe care ai folosit-o tu ( lingurile cu care ai masurat tu se poate sa fi fost mai micute decat ale mele😦 ) este posibil sa fi fost prea multa faina si de acolo sa-ti rezulte un aluat mai faramicios😦 . Tava care am folosit-o eu era de 10/14 , insa daca aluatul este ok si il poti intinde , poti folosi orice tava , asta in functie de cat de inalta vrei sa-ti iasa prajitura !!
      PS.Chiar daca ai intampinat atatea probleme cu aceasta prajitra eu totusi sper ca a fost delicioasa , iar atunci , aspectul nu mai conteaza !!😉 Daca ai stii cate peripetii am si eu in bucatarie …. dar atunci cand nu-mi iese ceva din prima , ma ambitionez si fac de atatea ori acea reteta pana-mi iese !!!🙂 O zi frumoasa iti doresc !!!

      Răspunde
  7. mire-mire

     /  16 Noiembrie 2012

    Interesanta reteta,vreau sa o fac si eu dar trebuie sa stiu la cate grade incalzim cuptorul pentru ca nu este specificat in reteta.multumesc anticipat

    Răspunde

Lasă un răspuns

