Porumbei umpluti


Nu stiu cati dintre voi au papat porumbei , insa pot sa va asigur ca sunt extrem de deliciosi , iar mie mereu imi trezesc amintiri frumoase din copilarie cand bunica mea imi facea supa de porumbei , supa din care papam prima data carnita fiarta , apoi cate doua farfurii de supa cu taitei de casa , care ptr mine  era mai mult decat delicioasa !!! Daca aveti vreodata ocazia sa gatiti porumbei , nu ezitati , sunt mai mult decat un deliciu !!! …. si de ce nu , daca tot suntem in prag de sarbatori si gatim tot felul de bunatati , putem alege aceasta reteta  ptr masa de Craciun sau Revelion !!!

Ingrediente :

  • 3 porumbei curatati bine de toate cele , apoi spalati
  • 1 ceapa mare
  • 1 dovlecel
  • 50 g unt
  • 1 morcovel mic
  • 2 linguri pesmet
  • 3 linguri carne tocata de pui
  • ficateii de la porumbei, tocati marunt
  • 1 lingura marar tocat
  • sare
  • piper
  • 1 ou
  • 3 cepe micute
  • boia
  • 4 catei de usturoi
  • 1/2 lingurita cimbru uscat
  • 4 linguri ulei de masline

Ungeti o tava termorezistenta cu unt , apoi presarati ceapa taiata fideluta si dovlecelul taiat cubulete . Presarati deasupra putina sare .

Curatati morcovul si cele trei cepe mititele , le spalati  , apoi morcovul il dati pe razatoarea mica , iar ceapa o lasati intreaga.

Intr-un castronel amestecati carnea tocata cu ficateii , morcovul ras , oul , pesmetul si mararul tocat , apoi condimentati cu sare si piper.

Cu aceasta compozitie umpleti jumatate din fiecare porumbel , apoi puneti in fiecare cate o ceapa micuta intreaga , dupa care acoperiti ceapa cu inca o portie buna de compozitie.Cu ajutorul unui ac cu ata 🙂 , coaseti orificiul prin care ati bagat umplutura.

Intr-un bol micut , amestecati uleiul cu usturoiul dat pe razatoarea mica , adaugati sare, piper , cimbru si boia si ungeti fiecare porumbel , pe toate partile cu aceasta pasta .

Puneti porumbeii in tava peste ceapa si dovlecelul taiat cubulete, ii stropiti cu 100 ml apa si acoperiti tava cu folie .

Bagati tava in cuptorul preincalzit ptr 30-35 de minute .In tot acest timp , scoateti tava de 2-3 ori si mai stropiti porumbeii cu sosul din tava .Cand acestia sunt aproape gata , luati folia si lasati-i inca 10 minute sa se rumeneasca.

Serviti porumbeii cu sosul din tava , sau cu un sos de marar si cartofi fierti , asa cum am facut noi ;).

POFTA BUNA !!!

Lasă un comentariu

40 comentarii

  1. Eu nu am pãpat niciodatã…sunt gen prepelite la gust? aratã bine.)

    Răspunde
  2. marina

     /  13 Decembrie 2011

    nici eu nu am papat niciodata carnitza de porumbel…..
    cred ca e delicios si intr-adevar seamana cu prepelitza….
    o sa plec la vanatoare de porumbei(pe centru)…

    Răspunde
  3. Am mancat in copilarie , dar nu-mi mai amintesc gustul porumbeilor . Arata minunat farfuria ta .

    Răspunde
    • Nici eu nu am mai papat de fff multi ani 😦 , iar cand tatal meu m-a cadorisit cu ei , m-am bucurat ffff tare si am trecut la treaba 😉 …. ms frumos !!

      Răspunde
  4. Sint mici si gustosi cind ai citiva porumbei de mincat.

    Răspunde
  5. delicatese porumbeii tai,dar cu acelasi jind ma gindesc la supa /ciorba pe care o facea bunica mea din ei!:)

    Răspunde
  6. nici eu n-am mancat, dar la cum arata as papa si eu 🙂

    Răspunde
  7. Cred ca de pe vremea impuscatului nu am mai mancat asa ceva… Buni!

    Răspunde
  8. O la la!Tres chic porumbeii tai.Eu nu am avut ocazia: Pot sa incep cu ai tai?

    Răspunde
  9. Nici eu n-am mancat pana acum, dar arata asa ca niste puisori mici si rumeni la tine in farfurie 🙂 As testa unul sa-mi satisfac curiozitatea 🙂

    Răspunde
  10. DiaMar bucataria galbena

     /  13 Decembrie 2011

    Din copilarie nu am mai mancat.Stiu ca erau tare buni.

    Răspunde
  11. era o vreme in care bunicii cresteau porumbei. n-am putut nicioadata sa mananc, asa ca nu ma pot exprima. dar as adapta reteta ta la ceva ce n-am probleme a manca: pui :D!

    Răspunde
  12. Nu am papat niciodata.. dar cred ca nu as refuza! Arata foarte bine! Pupici

    Răspunde
  13. Mai, mai, numai delicatese pe aici!!Nu refuz un copanel:))Pup!

    Răspunde
  14. Au gust foarte bun dar n-am mai mancat de mult timp!Bunica ne facea cand eram mici!

    Răspunde
  15. Nuuuuu 😦 Arata foarte bine, dar eu nu as putea papa porumbei 😦

    Răspunde
  16. wawww!!! porumbei ! ai un tata grozav ! n-am mancat niciodata si cred ca nu voi manca vreodata,dar suna tentant reteta !

    Răspunde
    • Pansy , eu chiar daca nu as fi papat vreodata , sunt tentata sa incerc orice mi se ofera , iar tu daca vreodata vei avea ocazia , merita sa incerci, sunt deliciosi !!

      Răspunde
  17. zilahi adela

     /  15 Decembrie 2011

    Nu am mancat , nici facut dar bunicul meu povestea cat sunt de deliciosi si ca iese o supa excelenta! Pupicei!!

    Răspunde
  18. diana15ursache

     /  15 Decembrie 2011

    Nu am mancat niciodata! Doar am auzit povesti la mama, la bunici si chiar mi-as dori! Arata extraordinar si mi-ai facut o pofta…Acum caut pe net unde as putea gasi asa ceva 😦

    Răspunde
  19. Nu am mai mancat porumbei de cand eram mica si imi aducea Buni din Sarmasu de Mures. Si acum imi aduc aminte de tocanita de porumbei cu mamaliguta! 🙂
    Mi-ai facut o pofta teribila…

    Răspunde

Lasă un răspuns

