Muschiulet de porc afumat


Iata ca am facut-o si pe asta !!!!!  Nu pot spune ca noi nu faceam asa ceva in casa , insa anii trecuti facea tati meu tot , iar acum am zis , eu condimentez cu ce vreau eu , iar tu afumi cu ce vrei tu :)) , zis si facut !!!!!

Acest preparat este doar inceputul unei noi categorii in speranta ca vor urma si alte preparate afumate !!!🙂

Ingrediente :

  • 2 muschiuleti  de porc
  • 1 lingura rasa de sare grunjoasa
  • 4 linguri ulei de masline
  • 5 catei de usturoi, rasi pe razatoarea mica
  • 1/2 lingurita boia de ardei, dulce
  • 1/2 lingurita piper
  • 1/2 lingurita sare fina
  • 1 lingurita cimbru, uscat
  • 1 /2 lingurita busuioc, uscat
  • 1/2 lingurita tarhon, uscat

Spalati bucatile de carne si le puneti intr-o tava de plastic ( eu am o tava de plastic cu capac pe care o folosesc la diverse😉 si pe care am folosit-o acum , deoarece am vrut sa stea muschiuletii intinsi  )  . Ii presarati cu sarea grunjoasa  pe ambele parti , puneti capacul si bagati tava la frigider ptr circa 24 ore.

A doua zi , pregatiti din restul ingredientelor ( ulei,usturoi ras,boia,piper, sarea fina , cimbru , busuioc si tarhon ) o pasta cu care veti unge cei doi muschiuleti pe care i-ati scurs de zeama lasata si pe care ii bagati din nou la frigider, de aceasta data, ptr 48 de ore  . In acest timp , mai intoarceti carnea de pe-o parte pe alta .

Dupe cale 48 de ore trecute , agatati carnea in doua carlige , o atarnati in camara si o lasati 24 de ore sa se usuce putin.

O bagati apoi in afumatoare pentru circa 3 zile , iar in fiecare zi o rasfatati cu cate un fum😉 ( operatiune de care s-a ocupat tatal meu ).Dupa cele trei zile de rasfat cu putintel fum , o lasati iarasi o zi in camara , apoi vine rasfatul nostru !!!!!

Serviti muschiuletul afumat alaturi de ceapa rosie sau usturoi , branzica si rosii cherry !!!

Il puteti servi ca aperitiv in multe alte combinatii .

POFTA BUNA !!

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

53 comentarii

  1. Cum poate sa arate!!! Eu sunt innebunita dupa afumatura. Chiar azi am fost la bunica si am luat niste carnati afumati. Nici un produs din comert nu se compara cu mezelurile de casa condimentate si afumate de manutele noastre🙂
    Pupici si weekend placut in continuare!

    Răspunde
    • Si noua ne place tare mult , iar in ultimii ani am facut tot felu de ele , dar doar preparate fara grasime ca na🙂 , incercam sa papam cat mai sanatos , nu? ….. week-end placut si tie !!!

      Răspunde
  2. Vai ce mi-ai facut! M-ai rapus cu reteta asta! De fapt, m-ai rapus de pofta! :)) Abia astept sa vina Craciunul sa facem si noi! Pup!

    Răspunde
    • Ma bucur mult ca-ti place , si eu astept Craciunul cu nerabdare , insa pana atunci testam si incercam diferite😉 …. O duminica frumoasa iti doresc !!!

      Răspunde
  3. Uau, ce bine arata… As minca vreo doua-trei felii. Dar aici n-am eu unde sa afum, ca ma trezesc cu politia la usa… Pupici !!!

    Răspunde
  4. Un adevarat festin! ce as mai vrea si eu…chiar ca mi dor de afumatura…

    Răspunde
  5. Yammmmmy! Cat de bine poate sa arata! Si nu are nici E-uri cu gust de fum……..

    Răspunde
  6. muschiuletul e deja pregatit?gata,colindam?se dau si muschiuleti cu nuci si mere?

    Răspunde
    • cred ca ne antrenam ptr colindatori si mai cred ca tare s-ar bucura daca i-as servi cu un aperitiv sanatos , iar apoi cu un desert si mai sanatos , nu ?

      Răspunde
  7. Cat de bine arata!! Gustul pot doar sa il imaginez, asa afumat …mmmm! Mare pofta mi-ai facut🙂 Duminica frumoasa!

    Răspunde
  8. Uau, ce bine arata!!!!Imi ploua in gura.

    Răspunde
  9. Sunt innebunita dupa afumatura!!! tare as vrea sa-l pot mirosii !! pupici

    Răspunde
  10. Andda

     /  27 Noiembrie 2011

    adevarul e ca in familia asta numai bucatari,si parintii si copiii:*

    Răspunde
  11. Doamne ce pofta mi-ai facut!!!! Imi place mult de tot!

    Răspunde
  12. Neaparat trimite si la mine ca nu am afumatoare:)

    Răspunde
  13. toate astea imi aduc aminte de copilaria,cand taia bunica porcul si facea multime de minunatii !

    Răspunde
  14. Zazuza

     /  28 Noiembrie 2011

    asta mi se pare un lux suprem😀, sa ai propria afumatoare😀

    Răspunde
  15. Of , asta e lovitura sub centura . Daca ai stii cat imi plac mie carnitele astea afumate , de casa .

    Răspunde
  16. Nu se compara cu nici o alta afumatura , ceea ce faci si cum vrei tu este extraordinar de bun !!

    Răspunde
  17. Cat,

    Sa stii ca anul asta si eu fac .
    Al tau a iesit minunat .

    Răspunde
  18. Apetisant arata! Anul trecut, in Danemarca fiind, a fost prima oara cand noi doi ne`am ocupat de tot ce inseamna pregatirea porcului, inclusiv afumaturi.. improvizand o afumatoare (doar e inventiv romanul!) care a creat multa mirare in randul danezilor🙂 Ptr afumaturi, am folosit diverse condimente… mai pe scurt, ne`am facut de cap cu porcu! :)) Te pup si.. pana taiem noi porcul, pap o feliuta de la tine.

    Răspunde
  19. zilahi adela

     /  28 Noiembrie 2011

    Arata foarte bine, imi plac si mie afumaturile! Am sa incerc si eu! Te pup!

    Răspunde
  20. Nu refuz o feliuta, ca e tare, tare bun!Pup!

    Răspunde
  21. Excelenta idee!!!

    Răspunde
  22. Arata trasnet muschiuletul asta!!!
    Am salvat si eu reteta!!!
    Pupici!

    Răspunde
  23. Paula

     /  24 Noiembrie 2012

    Cat timp se pastreaza asa muschiuletul?

    Răspunde
    • Daca vrei sa-l pastrezi mai mult timp , trebuie sa-l lasi sa se usuce mai tare .Noi insa il pregatim inainte de Craciun si-l pastram cam doua saptamani la frigider , dar asta in functie de cat facem de mult🙂 .
      PS.Comentariul tau era in spam , iar eu abia acum l-am vazut !!😦

      Răspunde
  24. Sigur este minunat.Bravo…

    Răspunde
  25. veronica

     /  14 Noiembrie 2013

    In cele 3 zile de dat la fum, cate ore se afuma carnea pe zi?

    Răspunde
    • Buna Veronica ,
      Tatal meu zice ca il lasa circa 3 ore / zi – maxim !!! Dar asta in functie de cat de afumat place fiecaruia . Il poti lasa mai putin la prima tura , apoi in functie de cum iese preparatul , daca este sau nu pe gustul vostru , mariti sau nu timpul !!😉
      Spor si pofta !!
      PS.Mai putin am apuc si eu de preparatele afumate !!😉

      Răspunde
  26. PAPA VIO

     /  10 Decembrie 2013

    Au trecut doi ani de cand ai postat reteta si inca se mai simte mireasma de muschiulet afumat…E „durere”! Abia astept sa-l fac si eu.Iti doresc o iarna si niste sarbatori ca in copilarie !!!

    Răspunde
    • Eu am si uitat cat timp a trecut🙂 … dar pot confirma ca „durere ” mai mare nu exista !! :)))😉 Ador afumaturile la maxim !! Neaparat sa-l incerci !!
      Multumesc frumos !!
      Sarbatori de vis si tie !!

      Răspunde
  27. daniel

     /  17 Februarie 2016

    bestial

    Răspunde
  1. Pastrama din piept de curcan umplut cu rosii uscate « Cat's kitchen
  2. Piept de porc afumat | Cat's kitchen

Lasă un răspuns

