Clatite cu mere si stafide



Sa nu credeti ca nu am gatit nimic zilele trecute 🙂 , sigur ca am gatit , dar m-am si plimbarit putin 😉 , iar timpul a fost cam scurt ptr a mai putea posta ceva , dar astazi am lasat tot si mi-am facut  timp sa postez si sa va arat ce am papat noi dulce .

Ingrediente :

Pentru aluatul de clatite :

  • 250 g faina
  • 2 oua
  • 1 vf  lingurita sare
  • 1/2 lingurita zahar
  • 2 cani lapte sau apa minerala
  • 1/2 lingurita scortisoara
  • 30 g unt topit
  • 2 mere
  • 100 g stafide aurii
  • esenta de rom
  • 2 linguri zahar tos
  • 1 vf lingurita de scortisoara

Pregatiti aluatul punand faina intr-un castron mare, apoi faceti o adancitura la mijloc si adaugati sarea , zaharul si praful de scortisoara .Se adauga ouale si se amesteca cu o spatula,amestecand cate putin faina cu ouale pana ce aluatul devine fin.

 Adaugati  laptele si untul topit  , apoi amestecati  pana se omogenizeaza totul.  Se acopera vasul si se lasa la rece 30 de minute.

Spalati merele , le curatati de coaja si de samburi , apoi le taiati feliute subtiri.

Puneti stafidele intr-un bol si le stropiti putin cu esenta de rom.

Incingeti bine o tigaie de teflon , apoi puneti un polonic din aluatul de clatite , aranjati repejor 5 feliute de mar (  le aranjati in forma de floare) , presarati repejor si cateva stafide ( spun repejor 🙂 deoarece trebuie aranjate merele si stafidele cat clatita este inca cruda 😉 … dupa aceea aveti surpriza cand vreti sa o intoarceti pe cealalta parte , sa va cada feliutele de mar ) .

Cand merele si stafidele deja sunt bine prinse de aluat , iar aluat este intarit , intoarceti cu o spatula clatita pe cealalta parte ( acum se vor rumeni frumos merele si stafidele … o bunatate !! ) .

Lasati 1 minutel sa se prajeasca si pe aceasta parte , apoi rasturnati clatita pe o farfurie intinsa.

Repetati aceasta operatiune pana terminati aluatul de clatite , merele si stafidele.

Cand sunt gata , le serviti presarate cu zahar tos amestecat cu putina scortisoara ….

…. sau le stropiti si cu putin sirop de menta;)…

POFTA BUNA !!!

Lasă un comentariu

36 comentarii

  1. yummyy…mai ai?

    Răspunde
  2. E, uita ca la asta nu m`as fi gandit! 🙂 Si eu am facut clatite sambata seara, le`am mancat umplute cu nutella si cu gem de gutui. Te pup si`ti fur o bucatica, de pofta :))

    Răspunde
  3. Woooow, cat de harnica ai fost!! Eu am fost plecata destul de mult timp, si am ramas in urma.. dar recuperez 😀
    Felicitari!

    Răspunde
    • Nu stiu cat am fost de harnicuta , dar daca tu zici , te cred !!!! :):) …. mereu am intrat si am vazut ac nu ai mai postat nimik , insa sunt sigura ca vei recupera 😉 …

      Răspunde
  4. Wow ce delicios arata!! Adina, ma omori! Acum chiar ca va trebui sa las lenea la o parte si sa ma pun sa le fac! Mersi!

    Răspunde
  5. eu fac cu mere rase, dar uite ca arata super ale tale! Imi place ideea!

    Răspunde
  6. chiar ca n-am mai mancat clatite de mult timp.cred ca-s foarte faine cu mere.pupici!

    Răspunde
  7. marina

     /  25 Octombrie 2011

    mmmm,ce bine arata !!!!!
    nu vii si la mine cu o portie? caci eu sunt racita cobza si nu pot sta prea mult in picioare…
    nu de alta,dar mi-ai facut pofta…

    Răspunde
  8. super,voi incerca sigur,reteta e yummy,pupici pentru postare

    Răspunde
  9. Ce bune si aromate trebuie sa fie …mar , scortisoara , stafide , rom

    Răspunde
  10. DiaMar bucataria galbena

     /  25 Octombrie 2011

    Tare bune sunt,stiu din experienta.Eu le fac cu merele rondele.Pupici!

    Răspunde
  11. Aromate…deosebite clãtitele tale, am sã încerc sie eu:)

    Răspunde
  12. Uite ca nu m-am gandit la asta.. o sa incerc cu siguranta! nu mai cer, ca am vazut ca nu mai ai 😉 pupici

    Răspunde
  13. ce combinatie minunata! cate arome de toamna intr-o singura clatita 🙂

    Răspunde
  14. Yummy!!!Un desert pe gustul meu!Pup!

    Răspunde
  15. Un desert pe gustul oricui cred 😉 … sau nu? :):)

    Răspunde
  16. arata incredibil, dar felioarele de mere sunt taiate foarte subtiri, nu? Arata exceptional!

    Răspunde
  17. Andda

     /  30 Octombrie 2011

    toate combinatiile cu clatite le-ai facut:*

    Răspunde
  18. mirela

     /  8 Noiembrie 2011

    executat! delicioaseeee!multumesc!

    Răspunde
    • Ma bucur enorm ca le-ai executat 😉 … eu le tot execut de ceva vreme si nu ma pot satura de ele , iar acum ma gandesc si la alte variante !!!!! Sa va fie de bine !!!

      Răspunde
  19. Bucataria lui Dodo

     /  10 Noiembrie 2011

    O alta varianta incercata de mine e cu mere taiate rondele, date prin aluat de clatite putin mai gros si prajite in putin unt… O minunatie!!! Dar sa pun stafide nu m’as fi gandit.. Multumesc mult de idee, trebuie sa le incerc si eu 😀

    Răspunde

Lasă un răspuns

