Briose cu dovleac si ricotta


Pentru aceste briose am folosit aceleasi ingrediente ca la briosele cu cirese , doar ca aici in loc de cirese am pus dovleac caramelizat si am ales sa le fac putin ”motate”  deoarece nu pot lipsi de la provocarea  ” Dulce Romanie ” de pe blogul My fancy cake , unde ne asteapta la sfarsit de luna o frumoasa parada .

Ingrediente :

  • 3 oua
  • 100 g unt
  • 150 g zahar
  • 1 plic zahar vanilat
  • 100 ml iaurt de baut
  • 1/2 plic praf de copt
  • 1/2 lingurita scortisoara
  • 200 g faina
  • 50 g unt
  • 400 g dovleac , taiat cubulete mici
  • 100 g zahar
  • 1/2 zeama de la o lamaie
  • 1 baton scortisoara
  • 1 vf lingurita scortisoara
  • 250 g branzica ricotta
  • 80 g zahar tos

Puneti branza ricotta intr-un bol micut , adaugati cele 80 g de zahar tos si amestecati bine. Acoperiti bolul cu folie si bagati branzica la frigider.

Intr-o cratita topiti untul , adaugati 100 g zahar si zeama de lamaie , apoi batonul de scortisoara  si lasati pe foc 2-3 minute.

Adaugati si cubuletele de dovleac si le lasati sa se caramelizeze.

Cand siropul incepe sa se ingroase acestea sunt gata.Stingeti focul si presarati 1 vf de lingurita scortisoara , apoi amestecati usor.

Lasati sa se receasca si intre timp preparam compozitia ptr briose.

Spargeti ouale intr-un bol mai mare , adaugati cele 150 g zahar si zaharul vanilat si mixati pana acesta se topeste .Adaugati untul topit si iaurtul si mai mixati 2-3 minute.Adaugati si faina amestecata cu praful de copt si 1/2 lingurita scortisoara si amestecati usor compozitia.

Aranjati hartiutele ( cele mai urate hartiute pe care le-am avut vreodata , erau fff largi :((( ) de briose in tava si puneti cate o lingurita cu vf din compozitia obtinuta in fiecare forma.Peste compozitie puneti cateva cubulete de dovleac caramelizat, apoi acoperiti dovleacul cu inca un strat de compozitie , iar deasupra mai puneti cateva cubulete de dovleac.

Dupa ce ati umplut toate fromele de briose , bagati tava in cuptorul preincalzit pentru circa 20-25 de minute.

Cand acestea sunt gata , le scoateti din tava si le lasati sa se raceasca . Insa cum nimeni nu are rabdare ca aceste minunatii sa se raceasca , iata prima briosa servita fara nici un mot de branzica , ci doar aromata cu dovleac si un fin parfum de scortisoara .

Dupa ce s-au racit complet,  puneti deasupra fiecarei briose cate un mot de branzica ricotta pe care rasnitati putin zahar cu scortisoara , apoi serviti.

Ador aceasta aroma, aroma toamnei !!!

POFTA BUNA !!!!

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

44 comentarii

  1. Si eu mi-am cumparat doi placentari, dar nu le-a venit randul. Briosele tale sigur sunt foarte bune. Pup!

    Răspunde
  2. Yum Yum ce bunatati, imi plac mult cum arata! imi place mult si ideea de a carameliza dovleacul, o voi retine🙂 O zi frumoasa si insorita sa ai!

    Răspunde
  3. Superbe!!! Imi incep saptamana cu ceva buin si dulce!

    Răspunde
  4. m-am servit !🙂

    Răspunde
  5. Ce bine arata.. Am furat una! Pupici

    Răspunde
  6. Mama, mama cum arata asa gatite de sarbatoare, foarte frumoase. Succes!😉

    Răspunde
  7. Foarte faine si festive! Imi place ideea dovleacului caramelizat.
    Te pup

    Răspunde
    • Am ceva in ultima vreme cu caramelizatul fructelor :):) , deci nici dovleacul se pare ca nu a scapat necaramelizat , dar a meritat incercarea !!!

      Răspunde
  8. superbe!
    mi-am cumparat si eu tavite, in sfarsit…abia astept sa le pun in practica, pardo…in cuptor.
    pupicei

    Răspunde
    • Eu cand mi-am cumparat tava nici nu stiam ce pasiune o sa-mi starneasca aceste briose , ai sa vezi ca-ti vine sa faci saptamanal !!! Spor la treaba !!!

      Răspunde
  9. Foarte dragute-s si le-ai gatit de sarbatoare. Minunat! Pupici

    Răspunde
  10. Deci da! dovleacul in prajituri sa-l vad zi de zi.. In supa mai greu cu el.. dar asa sunt mare fan!! super arata !! pupici

    Răspunde
  11. oh, cat de bune trebuie sa fie! eu sunt fan declarat al dovleacului! :*

    o seara excelenta si pupici

    Răspunde
  12. Mie imi place si carnea caramelizata dar dovleacul!Sunt tare aratoae brioselele tale!Pupici!

    Răspunde
  13. Tare drãgãlase si aromate, bravo:)

    Răspunde
  14. O combinatie minunata,arata splendid briosele tale!Pupici!

    Răspunde
  15. wowww cat de bine arata!! si cand e vorba de dovleac eu sunt prima :))O zi frumoasa!!!

    Răspunde
  16. Ce trebuie sa te fi delectat tu cu prima briosa, aia fara motul de ricotta! Arata super, sunt sigura ca si gustul e pe masura!

    Răspunde
  17. marina

     /  18 Octombrie 2011

    ooooo,te-ai rasfatat in acest weekend…..
    astazi,soacra-mea a facut placinta cu dovleac…
    abia astept sa se raceasca,caci dovleacul e preferatul meu la placinte….

    Răspunde
  18. Ce buunee sunt si ce aratoase!!!Pup!

    Răspunde
  19. Ce frumoase sunt! Super!

    Răspunde
  20. Zazuza

     /  19 Octombrie 2011

    stii ca daca am auzit de dovleac, m-am si prezentat la datorie😀😀

    Răspunde
  21. Frumoase motzate si foarte aromate .

    Răspunde
  22. wow cat de bune trebuie sa fie si aromate! ador dovleacul :X

    Răspunde

Lasă un răspuns

