Ceapa conservata in otet


De cateva saptamani bune, gospodinele isi strang proviziile ptr iarna ,fie ele congelate sau conservate , care mai de care mai aromate, parfumate si colorate , frumos aranjate in borcane,  stau la loc de cinste in camara .

Iar mie, pot spune ca-mi place mult aceasta perioada din an , cand pun la pastrare o multime de bunatati , iar rafturile din camara devin tot mai pline .

Ingrediente :

– 2 kg ceapa micuta sau arpagic

– 1 l otet din vin alb

– 500 ml apa

– 130 g zahar

– 2 linguri sare

– 10 boabe de piper

– 4 cuisoare

– 2 foi de dafin

– 4 linguri ulei de masline

– 4 frunzulite de busuioc proaspat

Puneti 2 l de apa intr-o oala si lasati-o sa clocoteasca.Cand incepe sa clocoteasca, adaugati ceapa cu tot cu foi si lasati-o un minutel.

Dupa ce ati oparit ceapa, o puneti intr-o strecuratoare si o lasati sa se raceasca.Cand ceapa s-a racit , taiati cu un cutit mustetile cepei , apoi trageti foile de la musteti spre varf , astfel ceapa decojindu-se fff usor.Taiati varful ramas si puneti cepele intr-un castronel.

Puneti otetul , apa, zaharul, sarea, piperul, cuisoarele si foile de dafin intr-o oala ,  amestecati pana se dizolva zaharul si sarea , apoi lasati sa dea cateva clocote.

Puneti cepele curatate in borcanele sterilizate , turnati in fiecare borcan din lichidul obtinut , dar aveti grija sa puneti si boabele de piper si ciusoare ,adaugati cateva picaturi de ulei de masline in fiecare borcan , apoi cate o frunzulita de busuioc .

Inchideti borcanele ermetic si depozitati-le  intr-un loc racoros si intunecat.

…..hmmmm….

….un rasfat al gustului ….. sa aveti  pofta !!!!

Articol următor
Lasă un comentariu

44 comentarii

  1. Interesant si e bine de stiut :))!!!!O zi frumoasa!!!

    Răspunde
  2. faina reteta, o am sieu dintr-o revista maiveche dar nu m-am incumetat a face. pupicei

    Răspunde
  3. ah, una din preferatele mele! in Austria e la mare cinste!

    Răspunde
  4. super,gasesc in combinatie dar sigur mi-ar place sa am mai multa,multumesc pentru postare,pupici

    Răspunde
  5. In Danemarca am vazut si ceapa si cartofi conservati astfel.. dar n`am mancat niciodata. Ma bucur ca ai postat reteta si .. cred ca ma voi apuca sa fac EU aceasta converva :)) Pupici

    Răspunde
    • E dementiala ceapa conservata 😉 , incearca si tu !!!!!!! Am vrut sa inaugurez categoria de „conserve si muraturi ” cu o reteta mai speciala , deci ma bucur tare mult ca va place reteta aceasta!!!

      Răspunde
  6. interesanta reteta.nu cred sa fi mancat decat bucatele mici de ceapa din borcanele cu gogosari sau castraveti.pupicei

    Răspunde
  7. merita incercata doar asa , e delicioasa!!!

    Răspunde
  8. ceapa conservata nu am mancat, dar te cred ca e buna…

    Răspunde
  9. hmmm arata foarte bine, cred ca sunt delicioase, nu as putea sa astept pana la iarna

    Răspunde
  10. Cred ca este tare buna,ca de aratat nu mai spun.Pupici!

    Răspunde
  11. o minunata reteta. Merita pusa la loc de cinste in camara. Asta daca nu e mancata repejor 🙂

    Răspunde
  12. Asta-i o nebunie de muratura.
    O fac si eu,doar ca trebuie sa o ascund de fiecare data daca vreu sa apuc iarna .:)

    Răspunde
  13. Nu am pregatit niciodata dar cred ca e tare buna!!! Notat! Pup!

    Răspunde
  14. Andda

     /  28 Septembrie 2011

    fiecare cu ce-l doare,ale mele pun alte muraturi,tu ca deobicei schimbi retetele in ceva mai bun:*

    Răspunde
  15. marina

     /  29 Septembrie 2011

    da,observ ca multa lume nu a gustat niciodata ceapa „murata”…
    sincer,nici eu nu am papat pana anul trecut cand mi-ai dat tu sa gust…
    fratilor !!!!! e un deliciu !!!!! mi-a placut la nebunie…maine ma duc la piata sa-mi iau si eu..

    Răspunde
  16. sper cu aceasta postare sa-si faca multi curaj si sa incerce aceasta muratura ,este chiar mai buna :):) decat oricare alta muratura ,si ceea ce imi place cel mai tare este ca ramane crocanta cand o papi murata , e perfecta !!!! …. ma bucur enorm ca ti-a placut si spor la treaba daca faci!!!!

    Răspunde
  17. O reteta care sigur nu va trece pe langa mine neincercata.Merci.

    Răspunde
    • Chiar m-as bucura sa o incerci … daca macar o singura persoana o incearca , inseamna ca nu am postat-o degeaba 😉 :)))) …… o seara frumoasa!!!

      Răspunde
  18. Cumpar de la Chinezi ceapa in conserve si este buna de mincat cu carne si o bere rece.

    Răspunde
  19. ioana-50

     /  29 Ianuarie 2012

    am notat reteta si promit ca am sa experimentez si eu la inceput o cantitate mica iar daca e notata cu brio atunci o incadram la muraturi nelipsite din camara.

    Răspunde
    • Sigur va place , acum depinde de gusturi , daca va plac muraturile mai dulcege pui mai putin otet , sau poti incerca amestecata ceapa cu castraveti , gogosari si conopida , ceapa o lasi intreaga , iar pe celelalte le tai mai marisor 😉 … sa-mi dai de stire dupa ce faci daca a fost pe placul vostru !!!

      Răspunde
  20. Unomulet

     /  13 Octombrie 2012

    Doamne …Magda draga mea esti o binecuvantare pentru mine de cand te-am descoperit. Am facut si pasta de gogosari cu kapia si muraturile cu ciuperci si tocanita cu ciuperci, acuma am sa pun ceapa la murat dupa reteta ta; chiar am recoltat putintica ceapa din gradina, a iesit cam micuta ca zona unde locuiesc este mai racoroasa si nu prea stiam ce sa fac cu ea , ca nu vreau sa o arunc ! si uite cum vine solutia ta . Sa o murez! URA ! TE PUP pentru aceasta minunata reteta. Sper sa-i placa si fierei mele lenese….Cu drag!!! te imbratisez !

    Răspunde
    • Comentariile astea ma lasa fara cuvinte !! 🙂 Mereu le citesc si le recitesc cu mare drag , apoi stau si ma gandesc daca sunt reale sau nu !! 🙂 Multumesc din suflet ptr toate aprecierile !!!! Nu exista bucurie mai mare ca atunci cand cineva imi spune ca a incercat o reteta de pe blogul meu , apoi inca una si tot asa !!! Ma bucur enorm ca ai gasit atatea retete pe placul tau , cat despre ceapa , nici la noi nu s-a facut anul acesta , tot micuta a ramas , dar a fost numai buna ptr murat !! 😉 Ehhhh , nu baga in seama fierea lenesa , e problema ei daca e asa !!! 😉
      PS.In ce zona locuiesti ? 🙂

      Răspunde
  21. Unomulet

     /  14 Octombrie 2012

    deocamdata sub munte, langa Ojdula locuiesc; chiar am gasit de curand hribi si ma gandesc cumva sa concep o conserva deosebita, ca murati am tot pus si se papa asa de rapid… tu ce zici? ti-as pune o pozulica pe mail(?), sa vezi de care sunt, sau poate alta data. Craite insa nu am gasit, ca tocmai citeam pe blog dimineata…ma bucur insa ca le-ai postat pozulicile sa vad si eu cum sunt , ca numai in carticica le-am mai descoperit…si ma bucur enorm ca esti o mare amatoare de ciuperci si produse naturale!!! se simte si din ceea ce tu faci cu acest blog!!! si ma refer la intregul material, intreaga munca a ta amprentata de calitatile tale. Cat despre cele scrise, sunt sincer scrise, din tot sufletul meu! Dumnezeu sa te binecuvanteze !

    Răspunde
    • Cred ca trebuie sa fie foarte frumos acolo sub munte !! 😉 Visez sa locuiesc candva la poalele muntilor si sa cutreier padurile !! :);) Noi am gasit ieri in padure champignoane , iar acum fac o tocana din ele cu gogosari si ceapa ( ptr iarna ), nu am mai facut pana acum , dar imi place sa testez !! 😉 Sigur ca-mi poti trimite poze pe mail, de ce nu !! Mi s-a mai spus ca transmit prin tot ceea ce fac aici , pasiunea mea ptr natura si tot ce ne ofera ea !! Ador plimbarelile in natura in orice anotimp si fac orice ptr a-mi face putin timp ptr asta ! 😉
      Multumesc frumos ptr tot !!!

      Răspunde
  22. Carmen

     /  24 Iulie 2013

    Cat timp se pastreaza ceapa murata in modul acesta?

    Răspunde
  23. Buna Carmen ,
    Daca o pastrezi la loc racoros , cu siguranta rezista 7-8 luni fara probleme , daca nu mai bine !! 😉
    Mult spor daca te hotarasti s-o faci !!
    O zi frumoasa !!

    Răspunde
  24. viorel

     /  10 Septembrie 2017

    si daca folosim in loc de ceapa mica – ceapa mare sectionata ?

    Răspunde
    • Viorel,sigur ca poti folosi si ceapa mare, de ce nu? Cea micuta e mai interesanta cand o servesti, insa-ti trebuie ceva rabdare la curatat! 🙂

      Răspunde
  25. viorel

     /  10 Septembrie 2017

    Ceapa este cea mai consumata leguma la romani,cu multi ani in urma isi lua in desaga o bucata de paine,sare si cateva cepe si pleca la drum.Cand.ii. se facea foame ,scotea di desaga o ceapa , ozdrobea cu pumnul intr-un stergar,cu paine sare si ceapa stapanea foamea.

    Răspunde

Lasă un răspuns

  • Google Translate

  • Vrei sa primesti pe mail cele mai noi retete de pe blog?

    Alătură-te altor 716 urmăritori

  • Pentru sanatate, Franlav Rave

  • Margot ne asteapta pe toti la al sau Bistro !!!

  • Dana va bucura sufletul cu tablouri superbe !!!

  • Adina va ofera bijuterii lucrate manual !!

  • aparate foto digitale
  • Categorii

  • Ultimele noutati

  • Cele mai bune

  • Arhive

  • Feedjit

  • Bannere

  • Pozele mele pe Flickr

  • dynamic ip tracing
  • Bloguri culinare preferate :

    Edith's kitchen
  • Ama in bucatarie
  • Laura Sava
  • Laura Adamache
  • Andreea's
  • Diva in bucatarie
  • Chez Maziligue
  • Lilly in the kitchen
  • Maya's world
  • Dulcegarii culinare
  • Bucatar maniac
  • Retete fel de fel
  • Invat sa gatesc !
  • Eileen cuisine
  • Alice - albinutza
  • Zazuza's
  • Povesti culinare
  • Bucataria- marea aventura
  • Clipe dulci si parfumate
  • Bucate apetisante
  • Sarah's home
  • Explora ciusine
  • Cucina Jugariu
  • Dulciuri fel de fel
  • Bucataria lui Dodo
  • Can't boil an egg
  • Teo bucatar
  • Adela's cakes
  • De prin lume adunate...
  • Bucate pe alese
  • Simona's world
  • Papa bun
  • Betty's kitchen
  • Pasiune ptr bucatarie
  • My fancy cake
  • Cooking with my soul
  • Xandrinne si ale ei ispravi culinare
  • Blogul lui Haplea
  • Retete GG
  • Preparam si mancam
  • DiaMar - bucataria galbena
  • Just love cookin
  • Fantezie in bucatarie
  • Din bucataria mea
  • O Elfa Gospodina
  • Culorile din farfurie
  • Retete - Ina
  • Retetele Panselutei
  • Delicatesa culinara
  • Placeri simple
  • Andrada's kitchen
  • Adi Hadean
  • Momente in bucatarie
  • De la Bogdana
  • Cu Mimi in bucatarie
  • Ceva bun - ceva dulce
  • Boabe de cafea
  • Alison's trials
  • Restaurantul de acasa
  • Lacto-ovo-vegetarian kitchen
  • Menta si rozmarin
  • Simplu si bun
  • Retete Veggie
  • In jurul Kadiei
  • What liberty ate
  • Cristina's blog
  • Retetele mele dragi
  • Emily's cupcakes
  • Taste Bazaar
  • Retete vegetariene
  • Ce a mai gatit Timea ...
  • Delicioasa studio
  • Delicioasa
  • Apa.Faina.Sare
  • Bunatati din natura
  • D'ale coconitelor
  • Eat , love and be happy
  • Daiana's Kitchen of love
  • Angel's food
  • Ierburi uitate
  • Mitinitta
  • Oala lumii
  • Icre negre
  • Paine si desert
  • Papa la Ile
  • Retete ca la mama
  • Delicious Flavours
  • Bucataria lui Radu
  • My classic cuisine
  • Pasiune si culoare
  • Retetele lui Radu
  • Sarea in bucate
  • Comori delicioase
  • Easy peasy
  • Disturbingly delicious
  • Sister's Kitchen
  • Bucataresele vesele
  • Pofta vine gatind !!
  • Claudia cuisine
  • Cozinha de Ramona
  • Enjoy dessert
  • Caietul cu retete
  • Transylvanian Kitchen
  • Kiss the cook
  • The wandering oltean
  • Uica Mihai
  • Simona's passion
  • Paradise Cuisine
  • Pasiunile Mihaelei
  • Bloguri, Bloggeri si Cititori
  • Copyright

    Continutul acestui blog (imagini+text )constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright.
  • Alte bloguri !

    Luise - Totul despre ciuperci !!!
  • Jurnalul lui Petit
  • Blogoteque
  • Tara mea inventata
  • Geanina Lisandru
  • Impulsuri foto
  • Povesti vieneze
  • Vasi-Gioni
  • Jurnal de gradina
  • D-ale copilariei
  • Mala Teaha
  • Destinatia ... intamplatoare
  • La fereastra cu gutuie
  • Rastimpuri
  • Back to dreams
  • Istoria banatului
  • 22 for you
  • Time for vintage
  • Insomnii
  • DrStoica
  • Florin Rosoga
  • Adela Parvu
  • Crescentius
