Sos de praz


Noua ne plac ff mult sosurile , iar in ultima vreme am facut tot felul de preparate pe care le-am servit alaturi de diferite sosuri .

Nu va pot spune azi,  alaturi de ce am servit acest sos , dar maine cu siguranta veti afla ; ) .

Ingrediente:

  • 1 fir de praz ( folositi doar partea alba)
  • 30 g unt
  • 200 ml smantana ptr gatit
  • 200 ml lapte
  • 2 linguri de faina
  • sare
  • piper alb macinat

Taiati prazul rondele subtiri.

Intr-o craticioara topiti untul si caliti prazul circa 3-4 minute , la foc mic .

Condimentati cu sare si piper.

Adaugati laptele si amestecati bine compozitia , lasand-o apoi sa dea un clocot.

Puneti smantana intr-o cana , adaugati  cele doua  linguri de faina si amestecati bine pana nu mai raman cocoloase , iar compozitia devine fina.

Cand laptele a dat un clocot , adaugati compozitia de smantana cu faina si amestecati mereu, pana sosul incepe sa se ingroase.

Lasati sa mai dea 2 – 3 clocote , apoi stingeti focul.

Serviti alaturi de ce doriti !!!!

POFTA BUNA !!!!

Lasă un comentariu

22 comentarii

  1. marina

     /  22 Septembrie 2011

    mmmm,ce bine arata….
    si merge cu multe combinatii….din carne…..

    Răspunde
  2. Cred ca merge in multe combinatii!Abia astept s-o vad pe a ta!Imi plac sosurile astea versatile pe care le poti folosi cand ai chef.Pup!

    Răspunde
  3. ce bun trebuie sa fie. a
    abia astept sa vad cu ce l-ati servit. pupicei

    Răspunde
  4. Fac si eu ceva asemanator cat, si stiu cat este de delicios!!! este pacatos de delicios! 🙂

    Răspunde
  5. Imi place ce zice Georgi…”pacatos de delicios :))”

    Răspunde
  6. Imi place foarte mult prazul.. Nu m`am gandit niciodata ca se poate face si sos din el. O idee ptr viitorul apropiat. Te pup

    Răspunde
  7. cred ca-i un sos foarte fin si gustos.astept sa vad langa l-ai servit.pupicei

    Răspunde
  8. adela zilahi

     /  22 Septembrie 2011

    Un sos pe placul meu! Arata de nota 10! Pupicei!!!

    Răspunde
  9. Bucate_apetisante

     /  22 Septembrie 2011

    Eu ador sosurile.
    Merge bine , cred eu, si cu peste, cartofi prajiti sau chiar natur.
    Bun trebuie sa fie, bun!

    Răspunde
  10. florin

     /  20 Octombrie 2012

    sincer eu sunt un ajutor de bucatar si il prepar altfel :calesc prazu in ulei dupa ce aceesta devine moale si scade la praz ma refer :)) adaug una sau 2 linguri de mustar in functie de cantitatea de praz folosita spre exemplu la un praz pun o lingura de mustar il mai las la calit vreo 2 min apoi adaug smantana lichida il las la fiert vreo 5 min timp in care mestec continuu apoia adaug marar tocat marunt ,sare si piper dupa inca vreo 3 min il dau de pe foc ..e absolut delicios se serveste cu orice tip de carne

    Răspunde
  11. alin

     /  21 Mai 2013

    Multumesc din suflet pt sosul acesta!ii un deliciu alaturi de cartofi noi cu rozmarin si ceafa calita cu usturoi!yamy yamy

    Răspunde
    • Eu iti multumesc ca l-ai incercat !! 😉 Este unul din preferatele mele , iar combinatie cu cartofii noi chiar este un deliciu !!! Sa-ti fie de bine !!! 😉

      Răspunde
  1. Chiftelute de curcan cu gulie si ardei gras « Cat's kitchen

Lasă un răspuns

