Calzone cu vinete si ciuperci



De multe ori mi-am tot propus sa fac calzone si  nu am mai  reusit , dar azi e clar , mi-am facut de cap si am facut calzone !!!!!!!!!!!!!

Si daca tot am folosit si vinete in aceasta reteta , e si mai clar …. ; ) nu pot sa nu particip  la Provocarea lunii septembrie -Dulce Romanie  , unde vanata este mare vedeta si ne asteapta pe blogul lui Betty .

Ingrediente pentru aluat :

  • 45 g drojdie proaspata sau 21 g drojdie uscata
  • 450 ml apa calduta
  • 900 g faina
  • 3 lingurite de sare

Ingrediente pentru umplutura :

  • 1 vanata potrivita
  • 300 g ciuperci pleurotus
  • 1/2 praz ( folositi doar partea alba )
  • 3-4 catei de usturoi
  • 150 g sunculita de pui ( daca doriti un calzone fara carnita : ) , renuntati la sunculita ; ) )
  • 300 g rosii cherry
  • 250 g mozzarella
  • sare
  • piper
  • 15 frunzulite de busuioc proaspat
  • 10 linguri ulei de masline

Intr-un bol micut  amestecati drojdia cu jumatate din apa calduta .Cu o lingurita de lemn amestecati bine pana se dizolva drojdia . O lasati sa stea astfel 10 minute.

Intr-un castron mai mare , amestecati faina cu sarea .Faceti o adancitura in mijloc , apoi adaugati drojdia , apa ramasa  si amestecati pana obtineti un aluat omogen.

Puneti aluatul pe o planseta presarata cu faina si incepeti sa-l intindeti presandu-l cu pumnii.Indoiti marginile indepartate ale aluatului si egalizati-l , impingandu-l cu dosul palmei.Repetati operatiunea pana cand aluatul devine elastic.

Asezati aluatul inapoi in castron si acoperiti-l cu un prosop.Lasati aluatul sa creasca pana isi dubleaza volumul.

Pana este gata aluatul pentru calzone , pregatiti umplutura .

Incingeti 7 linguri de ulei intr-o tigaie , apoi caliti prazul taiat rondele , iar ciupercile taiate fasiute potrivite , circa 3 minute .Curatati vanata de coaja , apoi o taiati cubulete si o adaugati in tigaie peste praz si ciuperci si mai caliti totul pana cubulete devin aproape moi.Condimentati cu sare si piper .

Adaugati  rosiile cherry ( eu am avut rosii cherry ” boabe” din gradina , micute , micute, dar asa dulci si bune !!! ) , curatati usturoiul si-l taiati maruntel ,sunculita de pui o taiati fasiute si le adaugati in tigaie , calind totul inca 2 minutele .Stingeti focul , presarati busuiocul taiat marunt peste compozitie , amestecati bine si lasati sa se raceasca.

Verificati daca aluatul a crescut destul , apasand usor cu degetul in acesta .Daca ramane urma degetului , aluatul este gata .

Dupa ce aluatul a crescut , framantati-l doua minutele pe planseta presarata cu faina.

Eu din aceasta cantitate am facut trei calzone .Daca respectati cantitatea , impartiti aluatul in trei parti egale.

Intindeti cu facaletul fiecare portie de aluat , pana ii dati acestuia o forma rotunda.Impartiti compozitia in trei parti . Asezati  compozitia obtinuta pe jumatatea fiecarui disc  avand grija sa lasati o margine de 3 cm, apoi adaugati mozzarella taiata cubulete .

Pliati cealalta jumatate peste umplutura , lipind cu atentie marginile una de cealalta. Puneti in tava hartie de copt ,ungeti fiecare calzone cu uleiul ramas , apoi coaceti-le in cuptorul preincalzit circa 20-25 de minute , pana cand acestea  se rumenesc putin.

Cand sunt gata le scoateti pe un platou de lemn .

Le taiati in doua si le serviti calde .

POFTA BUNA !!!!!!

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

35 comentarii

  1. adela zilahi

     /  10 Septembrie 2011

    Hm ce bunatate! Desi e seara si e tarziu sa mai pap ceva , tot imi vine sa musc din bunatatea asta! 🙂 pup!

    Răspunde
  2. Ce minunatie! Arata fantastic, iar gustul sigur este nemaipomenit!
    Pupici si o duminica frumoasa îti doresc :*

    Răspunde
    • multumesc Maya !!!! Saptamana trecuta mi-ati facut atata pofta de ciuperci🙂 ca a trebuit sa fac si eu ceva , iar pe langa ciuperci m-m gandit sa adaug si ” vanata vedeta ”🙂 , iar combinatia a iesit super delicioasa !!!!!

      Răspunde
  3. Tare bun,ar trebui sa-l rrefac si eu,e tare apetisant al tau,pupici!

    Răspunde
  4. Ce bunatate… trebuie neaparat sa fac si eu ceva cu vinete, ca deja sintem aproape de jumatatea lunii… Pupici !!!

    Răspunde
    • Eu aveam in gand sa fac altceva cu vinete ptr provocare si sper sa ajung sa mai fac😉 ….. mai este pana la final , eu tot in ultimele zile am participat :)))) O duminica frumoasa!!!

      Răspunde
  5. Cred ca e buna si dimineata, nu?! :)) Arata foarte bun.. dar pana nu gust nu pot spune cu certitudine🙂 Pupici

    Răspunde
    • E buna oricand poftesti !!!!! Ai si tu dreptatea ta😉 … eu te-as invita cu mare drag la o portie , insa trebuie sa-l refac ca nu a mai ramas nimik , decat daca te multumeste o portie virtuala :):) , daca nu , treci la treaba !!!!!

      Răspunde
  6. arata super, super! Si eu as vrea una daca se poate

    Răspunde
  7. ti-as trimite daca as putea cumva !!!!!!

    Răspunde
  8. Minunata Cat!! si eu am facut ;)) inca o am in stand by ca n-am timp de postari.. dar tare buna e ! pupici

    Răspunde
    • Am vazut ca ai facut si am intrat zilnic sa vad daca ai postat reteta , eram curioasa ce ingredeinte ai ales😉 … astept reteta ta cu nerabdare🙂 … stiu cum e cu postarile in asteptare😦 , din pacate timpul e asa de scurt incat nu avem cum sa le facem pe toate , chiar daca ne dorim , unele mai trebuie amanate :((

      Răspunde
  9. Ce bunatate!!! ei te asteapta ceva pe site-ul meu…
    Pup

    Răspunde
  10. Buna
    Ai un premiu pe site-ul meu!
    Pupici
    Raluca

    Răspunde
  11. Ce i-ar place d-rei mele forma asta de prezentare dupa care e innebunita!Ar face abstractie ca nu are carnita!Pupici,Cat!

    Răspunde
  12. mangu iliuta

     /  12 Septembrie 2011

    auazi,vezi ca ai colegi la lucru care ar fi foarte incantati sa guste asa delicatese,ziceam si eu…

    Răspunde
    • colegii de la lucru nu sunt singurii care ar vrea sa guste😉 …. poate peste cativa ani voi avea posibilitatea sa va servesc pe toti cu orice doriti !!! :):) … visez si eu :)…

      Răspunde
  13. 6 aprecieri ???? na’ 7 !

    Răspunde
  14. Zazuza

     /  12 Septembrie 2011

    si la mine o felie!😉

    Răspunde
  15. ce pofta mi-ai starnit de n-o pot controla.de vis arata.puup

    Răspunde
  16. Bucate_apetisante

     /  12 Septembrie 2011

    Cat, ce idee buna! Yaaaaaaaamyyyyyyyyy!!!!!

    Răspunde
    • In bucatarie poti incerca mereu ceva nou ,cred ca de aia imi place mie sa stau cat mai mult in bucatarie , ador sa inventez cate ceva !!! Nu ajung nicioadata sa ma plictisesc😉 …

      Răspunde
  17. Vaaai, cum arata.. Pe langa retetele tale minunate, imi plac mult si pozele. :*

    Răspunde
  18. Foarte frumoase pozele si reteat e foarte interesanta ! Pupici!

    Răspunde

Lasă un răspuns

