Fructe caramelizate cu franjuri din clatite


Peste tot numai dulcegarii cu prune care mai de care mai imbietoare , era de inteles ca trebuia sa fac si eu ceva🙂 , si cum imi era dor de niste clatite m-am gandit ca le-as putea combina cumva , iar daca prunele ne provoaca in luna august pe blogul lui Gaby  ,nu puteam sa ratez ocazia sa mai particip cu o reteta la Provocarea lunii august – Dulce Romanie .

Ingrediente :

Pentru aluatul de clatite :

  • 250 g faina
  • 3 oua
  • 1 vf  lingurita sare
  • 2 cani lapte sau apa minerala
  • 1 lingurita zahar
  • 30 g unt topit
  • esenta de rom
  • 12 prune maricele
  • 1/2 cana mure
  • 150 g zahar
  • coaja rasa de la o lamaie
  • zeama de la 1/2 lamaie
  • esenta vanilie sau o pastaie de vanilie
  • 30 g unt
  1. Se pregateste aluatul punand faina intr-un castron mare. Se face o adancitura la mijloc si se pune sarea si zaharul .Se adauga ouale, se amesteca cu o spatula,amestecand cate putin faina cu ouale pana ce aluatul devine fin.
  2.  Adaugati  laptele, untul topit si esenta de rom , apoi amestecati  pana se omogenizeaza totul.  Se acopera vasul si se lasa la rece 30 de minute.
  3. Clatitele se fac intr-o tigaie de teflon turnand cate un polonic din compozitia obtinuta , lasand sa se rumeneasca fiecare clatita cate 2 minute pe fiecare parte.Repetati operatiunea pana terminati aluatul de clatite.
  4. Spalati prunele , le scoateti samburii , apoi le taiati in 8 bucatele. Intr-o tigaie topiti untul impreuna cu zaharul ,adaugati prunele, coaja rasa  si zeama de lamaie , pastaia de vanilie despicata pe lungime sau esenta de vanilie si lasati totul pe foc circa 6-7 minute.
  5. Adaugati si murele si mai lasati 2 minute.Daca doriti ca fructele sa ramana mai tari , le lasati pe foc mai putin.Cand fructele sunt gata , le lasati putin sa se raceasca , apoi le serviti alaturi de clatite pe care le taiati fasiute sau le lasati intregi.

POFTA BUNA !!!

Articolul următor
Lasă un comentariu

23 comentarii

  1. Eu prima!!! Eu prima! O bunatate!! Pupici

    Răspunde
  2. adela zilahi

     /  29 August 2011

    O bunatate ce avem noi aici , maine fac si eu clatite. Hmm ce bine arata, a fost tare bun , nu ??🙂 Pupicei!

    Răspunde
  3. Un desert delicios ,ingredientele sunt pe placul meu!Pupici Adinuta!

    Răspunde
  4. Desert rapid si delicos . O idee buna .

    Răspunde
  5. yammy! Mai ai o portie?

    Răspunde
  6. faine, bv!

    Răspunde
  7. Catitele sunt preferatele mele de mult timp, iar combinatia ta..m-a dat gata.

    Nu am mai avut timp sa comentez pe nicaieri😦.
    Pup , fata draga si multumesc!

    Răspunde
    • Sunt si preferatele mele😉 , ma bucur mult ca-ti place combinatia mea !!
      Mult prea multe de facut , iar timpul din pacate e tot mai scurt ptr toti😦 ….
      Eu ms !!!

      Răspunde
  8. Ce pofta de clatite mi-ai facut!🙂 dar cine sa le faca….. poate eu totusi :))

    Răspunde
  9. Ufff…ce bunatate ai facut! M-ai dat gata! :))

    Răspunde
  10. Mmmmmmm, cum poate sa arate! Îmi place mult !
    Pupic :*

    Răspunde
  11. Andda

     /  2 Septembrie 2011

    pff ce bine arata,nu stiu de unde le tot scoti :)):*

    Răspunde
  1. Finalul provocarii lunii august – Dulce Romanie 2011

Lasă un răspuns

