Pulpa de porc impanata cu prune



Acum cateva zile ma gandeam ca in aceasta luna ffff incarcata ptr mine nu o sa pot sa-mi fac timp sa particip la Provocarea lunii august – Dulce Romanie , iar azi spre surprinderea mea , cand am intrat pe blogul lui Gaby – Papa bun ,blog care gazduieste provocarea in aceasta luna, curioasa fiind sa vad cu ce ne provoaca , m-am bucurat tare mult deoarece unul din ingredientele alese tocmai  il folosisem duminica la aceasta friptura , friptura care urma sa o postez in cateva zile … deci , pot spune ca Gaby mi-a oferit sansa sa particip si in aceasta luna la minunata provocare .

Ingrediente:

  • 1 kg pulpa de porc
  • 25-30 de prune uscate
  • 40 g unt
  • 3 linguri ulei de masline
  • 60-70 ml coniac
  • 150 ml vin alb
  • 200 ml supa de pui
  • 1/2 lingurita sare
  • 1/2 lingurita piper
  • 2 linguri ulei de masline
  • rozmarin ( va recomand sa folositi proaspat , eu din pacate nu am avut decat uscat )
  1. Intr-un castronel micut , puneti circa 15 prune la macerat impreuna cu coniacul si putina apa , atat cat sa acopere prunele si lasati-le 30 de minute.Le scurgeti bine , apoi taiati fiecare pruna pe jumatate.
  2. Spalati bine carnea , o stergeti cu prosoape de hartie , apoi cu un cutit bine ascutit o crestati din loc in loc si adaugati cate o bucatica de pruna macerata in fiecare crestatura.Intr-un alt castronel , puneti doua linguri de ulei , sarea, piperul si rozmarinul uscat si amestecati bine.Cu pasta obtinuta ungeti bine carnea pe toate partile .Legati carnea cu ata de bucatarie si punti din loc in loc din prunele intregi ramase.
  3. Incingeti untul si uleiul intr-o tava , puneti carnea in tava si rumeniti-o cateva minute pe ambele parti.Daca au mai ramas pruine le puneti si pe ele in tava pe langa carnita.Acoperiti tava cu folie de aluminiu si bagati-o  in cuptorul preincalzit unde o lasati circa 30 de minute.Turnati apoi vinul peste carne si mai lasati 40-50 de minute , dar din cand in cand mai intoarceti carnea , adaugati cate putin din supa si o mai stropiti putin cu sosul din tava.Cand este aproape gata, luati folia si  lasati carnea sa se rumeneasca putin.
  4. Taiati friptura felii si serviti-o fierbinte cu sosul si prunele din tava alaturi de un piure de cartofi si o carafa cu vinisor !!!!

POFTA BUNA !!!!

Articolul următor
Lasă un comentariu

26 comentarii

  1. Zazuza

     /  2 August 2011

    o idee excelenta! trebuie sa fie delicioasa! eu am facut ceva cu smochine mai in primavara si ce bun a fost!

    Răspunde
  2. wow…ce super arata.
    si eu ma gandeam la ceva porc impanat, si impaunat :)) dar mai dupa concediu asa…
    si iata si prima reteta, cred, pt provocarea lunii🙂 pup draga mea..si trimite si mie o felide porc..pruna poti sa o opresti ca nu ma supar😛

    Răspunde
    • arata ca un mic monstru :))))) …. noi papam destul de rar porc :):) , dar atatea retete am tot vazut cu aceasta „leguma ” ca am poftit si eu cata si am zis : treaca de la mine :)))) …. si uite asa am ajuns sa fac si sa papam … trimit cu drag ce vrei tu😉

      Răspunde
  3. Ce idee minunata,de a împana porcul cu prune!
    Arata foarte bine si sigur este delicios.
    xoxoxo

    Răspunde
  4. La noi se mananca dstul de des porc,asta e ,ne place,si pulpita aia tare imi face cu ochiul!pupici!

    Răspunde
  5. O idee excelenta, imi plac prunele uscate – cred ca e asa buna combinatia!!!

    Răspunde
  6. Eeee!Alt porcusor delicios!Pupici!

    Răspunde
  7. Cum as putea vreodata sa nu servesc asa ceva?? combinatia prune, carne (si cartofi e dementiala_) Si cum dintre toate „legumele” cel mai mult iubesc carnea😉 pot sa zic ca-i o papica de 10 + .. pupici

    Răspunde
  8. adela zilahi

     /  2 August 2011

    Cred ca am venit prea tarziu pentru o felie … arata foarte bine, imi vine sa tot mananc acele felii! Puup!

    Răspunde
  9. Arata bestial!
    Incerc sa-mi inchipui gustul si salivez :d.
    Pupici.

    Răspunde
  10. marina

     /  3 August 2011

    ooooo,ce delicatesa…..desi servim rar porculetz,o sa-i vina randul prin decembrie, de sarbatori…
    in viziunea mea,atunci se papa porc….
    arata bestial…

    Răspunde
  11. Minunata si gustoasa ideea ta! Felicitari!

    Răspunde
  12. Waw! Arata foarte bine!

    Răspunde
  1. Friptura de iepure cu sos de legume si visine « Cat's kitchen
  2. Finalul provocarii lunii august – Dulce Romanie 2011

Lasă un răspuns

