Dulceata de capsune


Ador perioadele din an cand se pun dulceturi , siropuri , muraturi si multe altele , ador sa am din fiecare cate putin …. si  cum in camara nu mai aveam nici un borcanel din aceasta dulceata , iar pe blog nici o reteta , am zis ca e momentul sa incep cu dulceata preferata de noi toti …

Ca orice gospodina …. imi place sa am camara plina !!!!

Ingrediente:

  • 2 kg capsune
  • zeama si coaja rasa de la 1 lamaie
  • 1,5 kg zahar
  • 6 linguri apa
  • 3 lingurite coniac
  1. Spalati capsunele , le lasati sa se scurga , apoi le rupeti coditele si le taiati in jumatate .Le puneti intr-un castron , adaugati zeama si coaja rasa de la o lamaie , presarati zaharul , adaugati cele 6 linguri de apa si cele 6 lingurite de coniac , amestecati bine totul si bagati castronul la frigider pentru 2 h.
  2. Dupa ce au stat la frigider 2h , le mutati intr-o oala mai larga si lasati dulceata sa fiarba la foc mic circa 2h .In timpul fierberii aveti grija sa luati spuma care se formeaza deasupra.Pentru a incerca daca dulceata este gata , puneti o lingurita de dulceata pe o farfurioara ffff rece si daca dulceata se intareste inseamna ca este gata .
  3. Lasati dulceata sa se raceasca circa 10-15 minute , apoi turnati-o in borcane sterilizate si inchideti-le ermetic.Depozitati-le intr-un loc racoros si intunecat.

Dupa cum vedeti, am avut un mic ajutor la aceasta dulceata …. pe „simpaticul ursulet ” care va serveste cu o capsunica proaspat culeasa de el … sau cu  o lingura de dulceata pe care o puteti servi pe o felie de paine proaspata , unsa cu unt … 😉

POFTA BUNA !!!

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

15 comentarii

  1. Foarte buna!

    Răspunde
  2. marina

     /  9 Iunie 2011

    ooooo,ce ajutor de nadejde ai !!!!!!!!
    dulceata cu coniac n-am mai auzit,dar cred ca o fi mai aromata….

    Răspunde
  3. Dulceata mea preferata!

    Răspunde
  4. Andda

     /  10 Iunie 2011

    delicioasa dulceata,si ursuletul ff dragutz:*

    Răspunde
  5. mihaes

     /  10 Iunie 2011

    stii ce adimir eu la tot ce postezi tu pe blog?ai o imaginatie bogata,tii foarte mult la felul cum prezinti preparatele si conteaza foarte mult,am inceput sa-ti studiez si decorul ,nu numai preparatele,felicitari pt rabdarea de care dai dovada

    Răspunde
    • Lumy!!! … daca ai vedea de cate ori schimb pozitia a tot ceea ce pun pe masa, si cate poze fac din diferite unghiuri pana imi place mie ceea ce vad :):) ai rade de mine …dar sunt o perfectionista , nici nu stiu daca este defect sau calitate asta , sau cred ca in anumite cazuri este un defect sa fii perfectionist , iar in altele o calitate 😉 ……
      ms ptr vizita si ptr vorbele frumoase !!!

      Răspunde
  6. mangu iliuta

     /  14 Iunie 2011

    foarte bun gemu

    Răspunde
  7. Andda

     /  15 Iunie 2011

    sper ca mai ai si pt mine un borcanel,am zis k tot imi iau concediu si vin la tn,dar uite k a venit vacanta si acum o sa am mai mult tmp,si abia apuc sa mai vin,sa mai povestim:*

    Răspunde
  1. Tarta rustica cu mure , afine si capsune | Cat's kitchen

Lasă un răspuns

