Ciorba de fasole cu ciolan servita in paine


Prima ciorbita de acest gen am servit-o la Alba Iulia la restaurantul din cetate …. a fost un deliciu , iar de atunci am tot cautat solutii , mai bine zis recipiente in care sa pot face si eu painica de dimensiuni mai mici si sa aiba bineinteles forma dorita …. si atat am cautat pana am gasit , m-am apucat de treaba si…. cam asta a iesit !!

Ingrediente :

  • 1 ciolan afumat
  • 250 g fasole pestrita sau alba
  • 2-3 morcovi
  • 1 pastarnac
  • 1 patrunjel
  • 1 ceapa mai mare
  • 1 foaie de dafin
  • 5 catei  de usturoi
  • 1 lingurita boia dulce
  • 2-3 linguri ulei
  • sare
  • patrunjel , marar
  1. Puneti fasolea intr-o craticioara in apa rece si o lasati de seara pana dimineata sa se inmoaie.Dimineata aruncati apa , apoi o puneti  in apa clocotita , o lasati sa fiarba 10 minute si repetati operatiunea , apoi o lasati sa fiarba circa o ora .
  2. Ciolanul se spala si se pune la fiert intr-o oala mai mare , avand grija sa luam spuma care se formeaza deasupra .Dupa 30 de minute scoatem ciolanul si-l taiem bucatele , apoi punem bucatelele inapoi in oala.
  3. Separat , curatam zarzavatul , il spalam , apoi taiem totul cubulete. Adaugam in oala cu ciolanul , zarzavatul si fasolea scursa de apa in care a fiert , adaugam si foaia de dafin , putina sare si lasam totul sa fiarba la foc potrivit.
  4. Curatati usturoiul si-l taiati marunt . Intr-o craticioara micuta incingeti uleiul , apoi adaugati usturoiul si-l lasati 2-3 minute la calit.Puneti lingurita de boia , apoi stingeti cu putina zeama din ciorba.Cand zarzavatul, ciolanul si fasolea sunt fierte , adaugati usturoiul cu boiaua in oala cu ciorba si mai lasati sa dea cateva clocote. Presarati patrunjelul si mararul tocat si serviti in paine de casa alaturi de ceapa rosie.


            

Reteta de painici  o gasiti pe blog la categoria : Paine de casa – Painici albe  !!!

Eu am copt painicile in recipiente de 1l , apoi le-am lasat sa se raceasca , dupa care am taiat un capac pe care am servit ceapa rosie , iar din painica am scos miezul (  marginile le-am lasat destul de groase, adica nu am scos chiar tot miezul )  si am pus ciorbita , dar nu fff fierbinte .Dupa ce am savurat ciorbita , am papat si painica, mai bine zis coaja crocanta care a ramas si care a fost delicioasa !!!!

POFTA BUNA !!!!

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

12 comentarii

  1. Andda

     /  9 Mai 2011

    wow,data viitoare cand vin la tine,nici nu se pune problema,trebuie sa imi faci:D:*

    Răspunde
  2. marina

     /  10 Mai 2011

    mmmm,ai servit fasolea ca la restaurant….
    interesanta idee…
    si arata super bine….

    Răspunde
  3. mangu iliuta

     /  10 Mai 2011

    foarte fain,chiar ma gandeam sa o duc pe cami la alba iulia …

    Răspunde
  4. Foarte buna!

    Răspunde
  5. Arata foarte bine! Pe putine bloguri am vazut aceasta ciorba de fasole in paine. Felicitari!
    Si blogul in place! Felicitari si ptr el 🙂

    Răspunde
  6. acum am venit din gradina cu o foame mare si intru la tine sa vad comoara aceasta de painica .. arata delicios!

    Răspunde

Lasă un răspuns

