Sirop de soc


Daca va spun cati litrii de socata fac in fiecare an , ma veti crede nebuna !!! :)) Din momentul in care socul infloreste si pana la ultima floricica pe care o poarta cu mare mandrie :) , borcanul in care eu fac socata ( borcan de 5 l ) nu sta gol mai mult de o ora de la o tura la alta .In ziua in care strecor prima tura de socata , pun imediat o alta la facut , iar cand reusim sa bem din frigider sucul rezultat din prima tura , e gata cea de-a 2-a , si continuam in ritmul acesta pana nu mai gasim strop de floricica sa culegem , iar numarul litrilor facuti si bauti chiar nu mai au importanta !!! :)) …. insa , de cand am vazut pe blogul lui Flory acest sirop , iar ea , la randul ei,  pe blogul Anei ,  am zis ca neaparat  trebuie sa il incerc si eu  deoarece nu mai facusem sirop de soc niciodata si eram tare curioasa sa vad cum iese !!!

De aceasta data l-am facut la rece , adica fara fierbere , asa cum era reteta fetelor , iar siropul ne-a placut tare mult , insa mi-a parut rau ca nu am facut mai mult ca sa pot pastra si ptr iarna ,dar anul viitor stiu ce fac , portie dubla , sau de ce nu, tripla !!!

Imi pare rau ca nu am reusit sa fac aceasta postare mai devreme , deoarece stiu  ca acum ,  socul e deja pe trecute , insa daca va tenteaza sa incercati reteta , poate o faceti si voi anul viitor , nu ? :)

Pentru acest sirop aveti nevoie de :

- 40-50 flori de soc ;

- 1,5 l apa ;

- 1,5 kg zahar ;

- 5 lamai ;

Scufundati florile ( le tineti de codita ;) ) intr-un vas cu apa rece ,  le lasati la scurs intr-o strecuratoare , apoi le rupeti coditele.

Puneti apa cu zaharul intr-o oala mai maricica in care radeti coaja lamailor , apoi adaugati si sucul acestora.Adaugati si florile de soc si lasati totul la foc mic , amestecand pana se topeste zaharul. Atentie , siropul nu trebuie sa fiarba !!

Lasati totul sa se raceasca , acoperiti vasul cu un capac , apoi il bagati in frigider la macerat , ptr 4 zile.

Cand acesta este gata , strecurati siropul , il puneti in sticle , apoi il pastrati in sticle la frigider.

Daca doriti sa-l pastrati ptr iarna , dupa ce l-ati strecurat ,il puteti pune la fiert pana devine putin mai gros , apoi il puneti in sticle pe care le depozitati intr-un loc racoros si intunecat.

E perfect cu apa minerala sau apa plata , cateva feliute de lamaie si frunzulite de menta sau lamaita .

Eu am pus cateva frunzulite de lamaita in fiecare sticla, apoi l-am bagat in frigider .

Sa fiti sanatosi !!!!!

Scrie un comentariu

45 comentarii

  1. De aproape 11 ani nu am mai bãut suc de soc….mama ne fãcea ( si încã face) suc de soc si trandafiri in cantitãti mari, pe vremea aia nu mã interesa bucãtãreala si nu am stat langa ea sa invãt……acum as vrea dar nici gand de flori de soc in Portugalia :((

    Răspunde
    • Cam multa vreme a trecut de atunci !!!! Imi pare rau ca nu gasesti acolo unde esti !!! :(

      Răspunde
    • In Germania se gaseste la magazin “FANTA socata”. E exact ca socata facuta in casa. Presupun ca si in Portugalia exista asa ceva trebuie doar sa cauti cu rabdare. E foarte bun si dispare repede din rafturi.

      Răspunde
      • Si aici se gasesc , insa noi am renuntat la bauturile din supermarket . Preferam sa le preparam in casa caci sunt mult mai snanatoase !! ;)

  2. Ce bine arata, si ce poze frumoase! Nu pare greu de facut. Am facut si eu o socata anul asta, dar acum nu stiu daca mai gasesc flori sa fac sirop, poate anul viitor ;) O zi frumoasa!

    Răspunde
  3. Trebuie sa fie foarte delicios!

    Răspunde
  4. Si mie imi place muuuult de tot socata , acasa faceam , aici nu am gasit soc …habar nu am daca este in zona asta .

    Răspunde
  5. Ce bine arata si ce culoare faina are! sirop nu am baut dar in schimb beau socata. Sigur e la fel de bun si siropul! pup

    Răspunde
  6. La fel am facut si eu,prea putin!La anul nu se mai intampla,e prea bun,te-ai convins si tu!Pupici multi !

    Răspunde
  7. ador socul! Si eu am facut sirop de soc cateva sticle bune anul trecut.Pup

    Răspunde
  8. Anul asta n-am baut decat o singura data socata… Iar de facut n-am mai apucat ca s-au terminat florile… Of, ca parca nu-mi mai ajunge timpul!
    Lasa ca poate recuperez la anu`!
    Te pup si ma servesc cu un pahar de sirop.. virual!

    Răspunde
  9. Imi place socata, dar anul acesta nu am gustat nici macar o picatura:(Mor de pofta!Pup!

    Răspunde
  10. Cand eram copil in Oltenia mea aveam un soc in gradina… si ce mai faceam la socata! Ma facusi sa-mi aduc aminte de Oltenia :)

    Răspunde
  11. Un paharel si la mine ca nu am anul asta!Furnicuto,harnica mai esti:)

    Răspunde
  12. vreau si eu!!! vreau si eu!!! am neaparata nevoie!!! ma sufoc, daca nu-mi dai si mie!!! :D :D :D

    Răspunde
  13. Foarte interesanta reteta de sirop!Cu prima ocazie voi incerca si eu! Frunzele de menta sau lamaita insticla….mmm sunt convins ca aroma este deosebita! :))

    Răspunde
    • Chiar va rog sa o incercati , cu siguranta o sa va placa !!! ;) Dapppp :) , frunzele proaspete in sticluta ii dau o aroma deosebita !!! ;)

      Răspunde
  14. Zazuza

     /  15 iunie 2012

    la noi cu ploile astea s-au dus florile de soc, au fost fara niciun gust :(

    Răspunde
  15. Din pacate pe aici prin Toronto eu nu am vazut flori de soc, de-ai sti ce dor imi e de un pahar rece, arata minunat!!! Pupici cu drag!

    Răspunde
  16. Imi place tare mult socata!

    Răspunde
  17. Nu am apucat sa fac si imi pare rau…

    Răspunde
  18. bună. am cumpărat și eu soc, dar e cam plin de insecte, care nu prea cad la apă :( . Eu vreau să o blenduiesc, să o strecor și să o beau proaspătă pt răceală, crezi că e vreo problemă dacă o beau așa simplă cu lămâie doar și puțină miere??

    Răspunde
    • Buna Ioana ,
      Niciodata nu am blenduit-o si chiar nu stiu ce sfat sa-ti dau .Poti incerca eventual cu o cantitate mai mica , apoi daca este ok , poti face asa si cu restul !!

      Răspunde
      • Am încercat și a ieșit bun, doar că nu este acidulat, dar este mai concentrat, cred că dacă este lăsat la fermentat înainte de a fi strecurat, iese foarte bun..

      • Ma bucur sa aud asta !! ;) Pai lasa o portie si la fermentat si faci comparatie apoi !! ;)
        O zi frumoasa !!

  19. lucretia

     /  25 mai 2013

    se poate prepara si din floare de soc uscatà ?

    Răspunde
    • Lucretia , sincer eu nu am preparat , insa poti incerca eventual cu o cantitate mai mica !! ;)

      Răspunde
      • Sincer eu am încercat să fac când începeau să se ofilească florile, și nu a fost la fel de bună ca cea din florile proaspete.

      • Ioana , asa este !! Nu e asa bun nici cand sunt florile pe jumatate deschise , nici cand sunt aproape trecute .
        Cea mai buna socata sau sirop iese atunci cand florile sunt toate inflorite !

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 568 other followers

